اولین تحلیلگر کسب و کارهای اینترنتی ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
بازار داغ کسب و کار اینترنتی سبب شده تا سایتهای زیادی در زمینه تولید محتوای آموزش این حوزه فعالیت کنند.

بازار داغ کسب و کار اینترنتی سبب شده تا سایتهای زیادی در زمینه تولید محتوای آموزش این حوزه فعالیت کنند. محتوای اینگونه سایتها را می توان به چند قسم طبقه بندی نمود :

الف ) محتوای اصیل : تولید محتوای اختصاصی و آموزشی توسط متخصصین انگشت شمار کسب و کارهای اینترنتی که غالباً ترکیبی از تجارب و اندوخته های آنان و همچنین استفاده از منابع آموزشی انگلیسی می باشد.

ب ) محتوای ترجمه شده : سایتها و افراد متعددی با ترجمه مقالات آموزشی کسب و کار اینترنتی از سایتهای معتبر خارجی تحت نام خود به عنوان ناشر و مدرس آن محتوا، در این زمینه فعالیت می کنند.


ج ) محتوای تکراری : انبوهی از سایتها صرفاً به کپی مستقیم از دو نوع مطالب ذکر شده در بالا و کپی غیر مستقیم ( بازنویسی مطلب ) به نشر محتوای آموزشی اقدام می نمایند.

صرف نظر از محتوای بی ارزش نوع سه ، دو نوع محتوای اول و دوم کاستی های زیر را دارا می باشند:

۱- تمرکز بر آموزش تئوریک مباحث کسب و کارهای اینترنتی

۲- عدم بومی سازی مطالب آموزشی مطابق با شرایط ایران

۳- عدم معرفی و ارائه مصداقهای عملی و عینی برای تئوریها و تکنیکها

این سه عامل سبب شده تا آراتیس، به عنوان اولین سایت تحلیلگر کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی شود. آراتیس بر آن است تا با تولید محتوای زیر، خلاء موجود در منابع آموزشی تحلیلی، عینی و بومی را برطرف نماید :

۱- ارائه تمام مطالب در حوزه کسب و کارهای اینترنتی ایرانی

۲- معرفی و بررسی استارتاپهای اینترنتی ایرانی ( تحت وب و اپلیکیشن )

۳- تحلیل و بررسی کمپینهای تبلیغاتی و عملکرد وبسایتها

۴- مطالب آموزشی با رویکرد عملی مطابق با فضای کسب و کار اینترنتی در ایران

آراتیس با تمرکز بر کسب و کارهای اینترنتی برتر قصد دارد برای استارتاپهای نوپا و تازه واردان حوزه الگوسازی نموده و با تحلیل و بررسی نمونه های موردی ایرانی، بتواند مسیر پیش روی فعالان این حوزه را هموارتر نماید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *