دست خط شما در دنیای دیجیتال چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴
شاید به جرات بتوان گفت یکی از نکاتی که می تواند ارزش هر گونه محتوایی را بیشتر به نمایش بگذارد – چه آن محتوا در یک وب سایت باشد، چه در یک صفحه ورد و یا چه به صورت سند چاپی منتشر شده باشد - فونتِ آن می باشد، پس اگر بتوانیم حقِ انتخاب بیشتری روی آن داشته باشیم مسلما به نفعِ ما خواهد بود. بنابراین با این اوصاف، باید به شما بگویم که فونت ایران، دقیقاً همان چیزی است که دنبال آن می گردیم.

می گویند “از روی دست خط هر کس می توان به شخصیت وی پی برد”. نمی دانم این جمله تا چه حد درست است و راستش را هم بخواهیم، نمی خواهم هم که بدانم! اما این را می دانم که انتخاب دست خط مناسب در دنیای دیجیتال می تواند نشانه سلیقه یک فرد باشد و هرکس بسته به تمایلاتی که دارد دست خط مناسبی را برای صفحات وب سایتش، ارائه هایش و در کل تمام متون دیجیتالی خود انتخاب می کند.

در دنیای فیزیکی شاید به سختی بتوانیم دست خطمان را تغییر دهیم اما در دنیای کامپیوتر و “صفر و یک”، تغییر دست خط آنقدر ها هم سخت نیست، آری، دقیقاً منظور من همان تغییر فونت است.

شاید به جرات بتوان گفت یکی از نکاتی که می تواند ارزش هر گونه محتوایی را بیشتر به نمایش بگذارد – چه آن محتوا در یک وب سایت باشد، چه در یک صفحه ورد و یا چه به صورت سند چاپی منتشر شده باشد – فونتِ آن می باشد، پس اگر بتوانیم حقِ انتخاب بیشتری روی آن داشته باشیم مسلما به نفعِ ما خواهد بود. بنابراین با این اوصاف، باید به شما بگویم که فونت ایران (fontiran)، دقیقاً همان چیزی است که دنبال آن می گردیم.


در این سایت شما می توانید انواع و اقسام فونت های فارسی – چه ساده و چه گرافیکی – را مشاهده کنید، بسته به سلیقه تان فونتی را انتخاب کرده و از داشتن سلیقه ای به این زیبایی احساس غرور نمایید.

باقی ماجرا را به خودتان واگذار می کنم، فکر می کنم دیدنش ضرری نداشته باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *