چرا باید در یک استارتاپ کار کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴

اولین چالشی که موسسین استارتاپ‌ها با آن روبرو می‌شوند، فروش، تامین مالی و یا بستن قراردادهای خرید نیست، بلکه مرحله استخدام است. این چالش از عدم وجود شناخت درست در افراد نسبت به فضای استارتاپی و فرصت‌های موجود در آن منشا می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی وبسایت کودکو، لادن گلشنی یکی از موسسین این وبسایت در یادداشتی به بررسی اولین چالش شرکت‌های استارتاپی می‌پردازد، جذب نیروی کار ماهر و آموزش دیده که از آمادگی لازم برای فعالیت در شرکت نوپا برخوردار باشد چالشی مهم در مسیر حرکت مجموعه‌ها است.
متن یادداشت به شرح زیر است:
در شرکت‌های نوپا محدوده کار وسیع‌تر است و به دلیل حجم بالای کار، تعهد زمانی و انرژی بیشتری نیاز است. جوانانی که ریسک پذیرتر هستند به این روش کار وفرصت هایی که یک شرکت نوپا در زمینه رشد شخصی آن‌ها ایجاد می کند، تمایل بیشتری نشان می دهند. ایراد کار آنجایی است که این جوانان معمولا مجموعه مهارت‌های لازم و تجربه کافی را ندارند. نکته کلیدی این است که نیروهایی را استخدام کنیم که ارزش این موقعیت‌ها را بدانند.

۷ دلیل اصلی برای کار کردن در شرکت های نوپا یا استارتاپ:

امکان یادگیری از بهترین‌های مجموعه:
جوانان در آغاز زندگی حرفه‌ای خود، ریسک پذیری بیشتر و قابلیت رشد زیادی دارند.  برخلاف استارتاپ ها، در شرکت های بزرگ، لایه های مدیریتی مانع از تماس مستقیم با مدیریت ارشد شرکت می‌شوند. همکاری در یک شرکت نوپا امکان کار کردن مستقیم با مدیران اصلی و تصمیم گیران شرکت را به کارمند می‌دهد. در حالیکه این فرصت در شرکت های بزرگ کمتر است.


امکان یافتن نگرش و دید جامع به کل فعالیت‌های مجموعه:
کار کردن در یک استارتاپ فرد را با محدوده وسیعی از عملکرد های شرکتی آشنا می کند. معمولا کارمندان برای مسئولیت X استخدام می‌شوند ولی عملا کارهای Y و Z را هم انجام می‌دهند و چگونگی ادغام فعالیت‌های مختلف را به خوبی یاد می گیرند.

سیاست‌ها و روند های شرکتی مانع از پیشرفت افراد نمی‌شوند:
استارتاپ‌ها دارای محیط‌هایی به دور از بروکراسی های شرکتی هستند. اکثر استارتاپ‌ها ساختاری پویا و فعال‌تر از شرکت‌های سنتی قدیمی و بزرگ دارند. این شرکت‌ها نه تنها رشد به سزایی دارند، بلکه سیستم مدیریتی آن‌ها بسیار سریع عمل می کنند.

در شرکت‌های استارتاپ پتانسیل رشد مالی بیشتر از شرکت‌های بزرگ است:
اگرچه در ابتدا برگشت مالی استارتاپ ها هم سطح شرکت‌های بزرگ است ولی امکان رشد مالی و رسیدن به مقاطع بالاتر برای کسانی که از ابتدا با استارتاپ ها بوده‌اند، بیشتر است.

روند رشد حرفه ای سریع است:
کار در یک استارتاپ سابقه حرفه‌ای فرد را حتی برای شرکت‌های بزرگ جذاب‌تر می کند. وقتی روند حرفه‌ای فردی در یک محیط با چالش، موفقیت آمیز باشد، این نشانه‌ای از مهارت‌های بالای وی داشته و ارزش مهارت‌های او را برای کار در شرکتهای بزرگ و کوچک افزایش می‌دهد. همچنین زمانیکه فرد در محیطی پویا و با انتظارات بالا می‌درخشد، صلاحیت خود را برای مشاغل و موقعیت‌های قابل توجه افزایش می‌دهد.

کارمندان به صورت تکاملی و انقلابی عمل می‌کنند:
عموما استارتاپ ها به کارمندانشان آموزش می‌دهند که در هر لحظه راه حل‌هایی نو و تکاملی بیابند و این به آنان امکان پیشرفت در مجموعه‌ای از مهارت‌ها را خواهد داد.

به فرد این امکان را می‌دهد زندگی حرفه‌ای متفاوتی داشته باشد:
استارتاپ‌ها گاهی به دلیل نبود منابع مالی، مدیریت اشتباه و یا حتی شانس بد و بازار نامناسب از بین می‌روند ولی نیروهایی که در یک استارتاپ فعالیت کرده‌اند معمولا از شوق کار و دانشی برخوردارند که در شرکت‌های بزرگ کمیاب است. این نکته باعث می‌شود کارمندی که در یک استارتاپ درخشیده، نیروی کار جذابی برای شرکت‌های دیگر باشد.
اگر فرد دارای شخصیتی ثابت و غیرقابل انعطاف است احتمالا استارتاپ ها محل مناسبی برای رشد وی نیست. اما چنانچه ماجراجو، انعطاف پذیر و ریسک پذیر باشد، استارتاپ ها نقطه بسیار مثبتی برای شروع زندگی حرفه‌ای وی هستند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *