اسمارت بین، گلخانه ای هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
اسمارت بین سیستم هوشمند برای نگهداری از گلخانه هاست. این سیستم میتواند تمامی داده های محیط گلخانه مانند دما، رطوبت، میزان منوکسید هوا، نور محیط و فشار هوا و موارد دیگر را از طریق اینترنت برای کشاورز ارسال میکند، همچنین از دیگر قابلیت های این سیستم جلوگیری از خرابی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، مدیریت سیستم های آبیاری و سم پاشی، کنترل روشنایی گلخانه، همچنین امکان تشخیص نشت گاز های آلاینده در گلخانه را دارد، این سیستم پس از تشخیص خطا های گلخانه به صورت خودکار سعی میکند وضعیت گلخانه را کنترل کند. به عنوان مثال چنانچه سیستم گرمایشی گلخانه از کاربیفتد و دما گلخانه کاهش یاد، سیستم اسمارت بین در قدم اول سیستم های جایگزین را فعال میکند ویا عمواملی که باعث کاهش دما میشود را غیر فعال میکند، مواردی مانند فن، پد و پنجره ها، چنانچه دما همچنان روبه کاهش بود سیستم ابتدا به صاحب گلخانه اطلاع میدهد، سپس به تعمیر کاران مربوطه را مطلع میسازد.
 
سیستم کنترل از طریق اینترنت، پیام کوتاه، برنامه موبایل و کامپیوتر این سیستم باعث شده که کشاورزان حتی زمانی که خارج از محیط گلخانه هستند به راحتی از تمامی نیاز های گلخانه مطلع شود.
 
از دیگر مزایای این سیستم استفاده بیسار راحت آن میباشد. برای کنترل یک گلخانه اسمارت بین یک پردازشگر ۷ اینچی لمسی در نظر گرفته که با محیط صنعتی گلخانه کاملا سازگار است. با استفاده از این سیستم به راحتی و با لمس چند دکمه تمام نیاز های گلخانه بررسی میشود، همچنین کشاورز با یک نگاه ساده میتواند از وضعیت فعلی گلخانه خود مطلع شود و در صورت نیاز تغییرات را اعمال کند.
 
همچنین به خاطر طراحی منحصر به فرد این سیستم باعث شده که برای هوشمند سازی گلخانه ها نیازی به تغییر سیم کشی ها، لوله های آب، ویا بسیاری موارد دیگر گلخانه سنتی را هوشمند شود. این کار علاوه بر افزایش بازدهی گلخانه در هزینه های دیگر ماندد تغیرات زیرساخت ها، سیم کشی و هزینه های جاری گلخانه صرفه جویی شود.
 
از دیگر قابلیت های این سیستم امکان برنامه ریزی گلخانه از راه دور میباشد، بدین ترتیب که اگر کشاورز حتی خارج از کشور نیز باشد میتواند به صورت مکانیزه گلخانه خود را آماده کند و کشت محصولات را شروع کند، علاوه بر آن بدلیل استفاده از سیستم های مکانیزه هزینه کارگران نیز کاهش مییابد و این سیستم باعث صرفه جویی در هزینه های جاری یک کشاورز میشود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *