۵۰ درصد اینترنت تهرانی‌ها را مخابرات تامین می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

معاون تجاری مخابرات استان تهران از رضایت حدود ۷۵ درصدی کاربران از ADSL مخابرات خبر داد و گفت: اکنون صف انتظار ما در مرکز پشتیبانی ۲۰۲۰ به کمتر از سه دقیقه رسیده و امیدواریم در سال ۹۴ بتوانیم این رقم را بار دیگر کاهش دهیم.

محمدرضا بیدخام در گفتگو با ایسنا، درباره کیفیت اینترنت مخابرات و صحبت‌های برخی مسوولان مخابراتی مبنی بر اینکه مردم به دلیل نارضایتی به پس دادن اینترنت مخابرات اقدام می‌کنند، عنوان کرد: رقمی ‌که اکنون در ارتباط با تخلیه لینک‌های اینترنت مخابرات وجود دارد رقمی‌است که مطابق با عرف حوزه است و این رقم در شرکت‌های PAP نیز تفاوت چندانی ندارد.وی ادامه داد:‌ تقریبا حدود۵۰ درصد سهم بازار از پورت‌های ADSL دایر شده مربوط به مخابرات استان تهران است و درصد تخلیه ما در بازار عددی بین۲۰ تا ۳۰درصد محسوب می‌شود که این رقم با شرکت‌های PAP برابری دارد و عدد نرمالی محسوب می‌شود و اصلا این گونه نیست که بخواهیم بگوییم این عدد غیر قابل قبول است. در میان مشترکان ما نیز عده بسیاری از کیفیت سرویس دریافتی رضایت دارند چراکه اگر غیر از این بود سرویس خود را پس می‌دادند. البته با این وجود همواره عده‌ای ناراضی هستند و همیشه درصدی نارضایتی وجود دارد که این امری طبیعی است.

بیدخام در ادامه گفت: به دلیل مشکلاتی که گاه در تامین پهنای باند وجود دارد ممکن است در برخی مقاطع زمانی کیفیت خدمات برخی مشترکان کاهش پیدا کند، ما این مشکل را قبول داریم اما این که همه بخواهند بگویند سرعت اینترنتشان پایین است را قبول نمی‌کنیم.


معاون مخابرات استان تهران در پاسخ به این مطلب که همچنان در بسیاری از نقاط تهران مشترکان به دلیل زیرساخت‌های مخابراتی تنها قادر به دریافت اینترنت مخابرات هستند و چاره ای جز استفاده از اینترنت مخابرات ندارند، گفت: درصد محله‌هایی که تنها از مخابرات می‌توانند اینترنت بگیرند خیلی زیاد نیست.

او درمورد انتظار بیش از اندازه برای دریافت اینترنت گفت: صف‌های انتظاری که در برخی مراکز وجود دارد را انکار نمی‌کنیم اما بر این باوریم که این عدد اصلا قابل توجه نیست و این مشکل در شرکت‌های PAP هم می‌تواند به وجود آید.