درآمد ۴۰۰میلیاردی دولت ازگرانی پیامک

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

براساس برآوردهای صورت گرفته از برنامه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در سال ۹۴ دولت مبلغ ۱۰۱میلیون و ۵۴۵ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال – معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان – از این بخش درآمد کسب خواهد کرد.

براساس سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برای سال ۹۴ که از سوی دفتر برنامه ریزی و تلفیق بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده است، وزارت ارتباطات در مجموع درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم مبلغ ۱۰۱ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال از درآمد دولت را برای سال ۹۴ محقق می کند. این درآمد معادل ۷ درصد درآمدهای دولت خواهد بود.براین اساس درآمد مستقیم وزارت ارتباطات از حق السهم اپراتورهای ارتباطی، حق مالکیت، خدمات ارتباطی اجباری – USO -، فرکانس و نامبرینگ مبلغ ۵۱ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

سهم درآمدی دولت از جرایم و خسارات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود و دولت مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال – معادل ۴۰۰ میلیارد تومان – از افزایش قیمت هر پیام کوتاه درآمد کسب خواهد کرد.براساس برآوردهای صورت گرفته درآمد دولت از این بخش در سال ۹۴ درحالی رقم ۵۱ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است که این رقم برای سال ۹۳ مبلغ ۴۰ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال بوده است.