حمایت از استارت‌آپ‌ها در مرکز ملی فضای مجازی کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

نخستین جلسه کارگروه بررسی و سیاست گذاری در خصوص نحوه حمایت از شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) در مرکز ملی فضای مجازی کشور به منظور شناسایی وضعیت جاری عملکرد شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) و رخدادهای مربوط به آن در کشور، بررسی چگونگی ساماندهی فضای کارآفرینی و طرح راهکارهای حمایتی کلان در جهت ارزش گذاری و حمایت از این فضا برگزار شد. برگزار شد.

توسعه شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ) در رشد اشتغال‌زایی، تامین نیازهای بازار با اتکا به توانمندی‌های داخلی، افزایش خلاقیت و نوآوری و توسعه پایدار اقتصادی موثر خواهد بود. همچنین، هم‌راستایی با روند رشد و توسعه جهانی در این حوزه نیز امکان ورود به بازارهای جهانی را برای کارآفرینان داخلی میسر می‌سازد.
در حال حاضر، رخدادهای هم‌اندیشی متعددی در خصوص ارایه ایده‌ها و معرفی شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت‌آپ ویکندها) عمدتا با هدف آموزش صاحبان ایده و برقراری ارتباط بین عوامل موثر در اکوسیستم استارت‌آپ با یکدیگر در کشور برگزار می‌شود.
بنفشه سلمانزاده کارشناس ارشد معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی پیشتر در این مورد گفته بود: ایران در مراحل اولیه رشد اقتصاد اینترنتی قرار دارد اما فرصت‌های تجارت الکترونیکی در بازار کشور، قابل توجه بوده و فضای مناسبی برای رشد استارت‌آپ‌ها وجود دارد. برخی از مزیت‌های کشورمان که آن را تبدیل به مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بینالمللی کرده است شامل ضریب نفوذ بالای اینترنت، موبایل و اینترنت موبایل درکشور، جوان بودن جمعیت به ویژه فارغ التحصیلان فنی، بهره برداری از تکنولوژی ۳G و فراهم شدن زیرساخت‌های تجارت الکترونیکی می‌شود.
او همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌های حمایتی را اصلاح قوانین و مقررات حوزه کارآفرینی و اشتغال و تربیتی کارآفرینان جدید از طریق آموزش تخصصی و آموزش عالی دانست و گفت: این اقدامات می تواند  محیطی مناسب و رقابتی برای شرکت‌های خصوصی آماده سازد. همچنین، حمایت از رخدادهایی مانند استارت‌آپ‌ ویکند که ایده‌ها و ایده‌پردازان جدید را به معرض نمایش و آزمون می‌گذارند، اهمیت زیادی در پرورش طرز فکر کارآفرینانه دارد.