رکود بازار غیر اینترنتی، رونق بازار آنلاین موبایل

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

فروشگاه‌ّای اینترنتی تجهیزات الکترونیک، به کمک مشتریانی آمده‌اند که از فروشندگان بداخلاق بازارهای موبایل دل خوشی ندارند و این موضوع موجب شده تا بازار غیراینترنتی، خالی از مشتری باشد.

در گزارشی که در این رابطه فناوران اطلاعات منتشر کرده است آمده که برخلاف سال‌های گذشته خبری از رونق مشتریان بازارها بجز یکی دو هفته پایانی سال نبوده و از اوایل سال بازار در رکورد به سر می‌برد.

فعالان یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌رونقی بازار را فعالیت شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی می‌دانند. به گفته بازاریان، به تازگی فعالیت این فروشگاه‌ها باعث شده که بسیاری از مشتریان به خرید آنلاین رو بیاورند و از این رو فروشندگی سنتی از رونق بیفتد.در حالی که فروشگاه‌های سنتی هزینه زیادی بابت اجاره بهای مغازه و مالیات و موارد دیگر پرداخت می‌کنند، شرکت‌های اینترنتی با سود فراوان محصولات‌شان را به فروش می‌رسانند.
در این میان فروشندگان بازار معتقدند هنوز بازار ایران به مرحله‌ای نرسیده که مردم به سوی خرید آنلاین رو بیاورند و هنوز بسیاری از سیستم‌های خرید و فروش به شکل سنتی است بنابراین انتظار دارند که فروشگاه‌های آنلاین برچیده شود تا بتوانند به فعالیت خود در بازار ادامه دهند.
از سوی دیگر تعداد این فروشگاه‌ها هر روز بیشتر می‌شود و اگرچه فروشندگان تصور می‌کنند که بازار ایران در حال حاضر ظرفیت فروش اینترنتی و آنلاین را ندارد، اما بسیاری از افراد جوان و میان‌سال از روش سنتی خرید رویگردان شده و به تازگی به خرید آنلاین روی آورده‌اند.
این افراد معتقدند خرید امن‌تر و راحت‌تری دارند و بدون دردسر و صرف وقت زیاد می‌توانند جلوی در خانه یا در محل کارشان اجناس خریداری شده را دریافت کنند.


یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *