مذاکره ایران با گوگل برای همکاری

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

معاون وزیر ارتباطات گفت: به برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی اعلام کرده‌ایم که ایران برای همکاری و حتی ارایه سرویس در منطقه آمادگی دارد با این ملاحظه که ارایه سرویس در بازار ایران با پذیرش سیاست‌های فرهنگی ایران صورت گیرد.

نصرالله جهانگرد در پاسخ به این سوال که اعلام شده بود رایزنی‌هایی با شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکایی و اروپایی از جمله گوگل برای ایجاد یک نسخه از سرور این شرکت در ایران به منظور تسهیل دسترسی مردم، کاهش هزینه‌های دسترسی و حرکت در چارچوب قوانین ایران صورت گرفته است آیا این امر امکان‌پذیر خواهد شد اظهار داشت: این روند در تمام دنیا به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و برای شرکت‌ها اقتصادی‌تر است که به کاربران عمده خود نزدیکتر شوند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: برای مثال در هر جایی که حجم بالای کاربر برای یک سرویس موجود است برای شرکت به صرفه تر خواهد بود که در نزدیکی آنها مستقر شده تا هزینه ها را کاهش دهد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: در مذاکره با شرکت‌های بزرگ اینترنتی بحث این است که به عنوان یک جامعه ایرانی علاقمندیم چارچوب‌ها و سیاست‌های ایران در سرویس‌دهی این شرکت‌ها رعایت شود.
جهانگرد تاکید کرد: با تمام کسانی که در بازار جهانی هستند و می‌خواهند در ایران سرویس ارایه کنند تعارضی نداریم بلکه آمادگی داریم با آنها مذاکره کنیم تا با پذیرش شرایط فرهنگی ایران داخل بازار ایران سرویس ارایه کنند.
وی ادامه داد: شاید موضوعاتی از جمله تحریم ها برای شرکت های آمریکایی مشکل ساز شود و آنها منتظر هستند تکلیف شرایط بین المللی از نظر حقوقی روشن گردد تا بتوانند راحت تر عمل نمایند، اما شرکت های غیر آمریکایی آمده اند و گفتگو را آغاز کرده اند که بعضی شرایط را پذیرفته اند و مقدمات فنی در حال آغاز است که پس از تکمیل کارشان، نام آنها را اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس


یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. سلام گوگل که با اسراییل همکاری میکنه چطور ایران میخواد باش همکاری کنه؟فیسبوکم که تو سایتتون گذاشتید اسراییلیه توییترم احتمال زیاد اسراییلیه

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *