شبکه اینترنتی هورسا، فعالیت کاملا داخلی و خصوصی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳

پروژه شبکه اینترنتی هورسا شامل ۴۱،۵۰۰ خط کد است و در ساخت این شبکه به روزتزین تکنولوژی های وب به کار گرفته شده است.

هدف اصلی هورسا جلوگیری از خروج اطلاعات خصوصی هموطنان از داخل کشور است. مدیران این شبکه معتقدند امروزه یکی از ابزار های اصلی جاسوسی سازمان های اطلاعاتی استفاده از اطلاعات کاربران شبکه های اجتماعی‌ست و اکثر قریب به اتفاق کاربران شبکه های اجتماعی از این مسئله اطلاع کافی ندارند و هر روز بیشتر از روز قبل اطلاعات خصوصی خود را با دست خود به بیگانگان تحویل می‌دهند بی خبر از اینکه در آینده از این اطلاعات برای جاسوسی از آنها و همچنین دیگر هموطنانمان استفاده خواهد شد.

آن‌ها از این رو تمامی سرورهای شبکه هورسا را در داخل ایران قرار داده‌اند.


گام بعدی هورسا در رسیدن به این هدف ایجاد شبکه اجتماعی موبایلی همانند Line, Viber, Tango و … است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن امکان استفاده از این شبکه ها روی اکثر موبایل ها و تبلت ها نقش مهمی در روابط اجتماعی افراد در فضای مجازی و متاسفانه خروج اطلاعات شخصی هموطنان از کشور دارند.

شبکه هورسا قصد دارد با ایجاد شبکه اجتماعی موبایلی داخلی و البته با کیفیت و در حد رقابت با شبکه های موبایلی خارجی موجود، خلع شبکه اجتماعی موبایلی کارآمد بومی را با کمک متخصصین و مسئولین امر پر کند.

در حال حاظر شبکه اینترنتی هورسا فقط جهت ارائه سرویس شبکه اجتماعی تجهیز شده است ولی در آینده نزدیک خدماتی نظیر ارائه آدرس ایمیل رایگان به اعضا، وبلاگ دهی، ارائه فضای رایگان در اینترنت به اعضا، موتور جست و جوی وب سایت های فارسی و … را به خدمات خود ارائه خواهد کرد.

شبکه هورسا می‌گوید مستقل است و هیچ وابستگی به هیچ یک از نهادهای دولتی ندارد و غیرانتفاعی اداره می‌شود.