ارائه پیشنهادات سازمان نصردر خصوص پروانه های جدید

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳

سازمان نظام صنفی رایانه ای پیشنهادات خود درخصوص صدور پروانه جدید ارتباطات ثابت(FCP ) را در جلسه کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نصر تهران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در راستای اصلاح ساختاری پروانههای حوزه ارتباطات ثابت، در زمینه صدور این پروانه ها، طرحی را در قالب “پیش نویس اصول حاکم برصدور پروانه های جدید ارتباطات ثابت” ارائه کرد که بر مبنای آن پروانههای PAP،PSTN، ISDP و ISP در کشور تجمیع شده و تحت ۲ پروانه جدید FCP و ISP به ادامه فعالیت خواهند پرداخت.

در جلسه کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات که با حضور قائم مقام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رئیس سازمان نصر تهران، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات ،مدیران این سازمان و تنی چند از اعضای کمیسیون اینترنت و انتقال داده سازمان برگزار شد، سازمان نصر پیشنهادات خود درباره پیش نویس اصول حاکم بر صدور پروانه هایFCP را مطرح کرد.


ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نصر تهران که به نمایندگی از سازمان نصر کشور در این جلسه حضور یافته بود، به تشریح مجموعه نظرات و پیشنهادات نهایی این سازمان درخصوص چگونگی صدور پروانه جدید ارتباطات ثابت و اصول حاکم بر آن پرداخت.

سعادت با اشار ه به اینکه پیشنهادات سازمان نصر درباره صدور پروانه خدمات ارتباطی(ISP) نیز آماده طرح و بررسی در جلسات آتی است، بر لزوم اختصاص یک کرسی به نماینده سازمان نصر در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تاکید کرد.

لطف اله سبوحی، قائم مقام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این جلسه به روند شفاف رگولاتوری برای نظرسنجی از صنف درخصوص صدور این پروانه ها گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای رعایت اصل مشورت پذیری و شفافیت، پیش نویس اصول حاکم بر صدور این پروانه ها را برای اعلام نظردر اختیار صنف قرار داد تا با تجمیع نظرات رگولاتوری و بخش خصوصی، پروانه های جدید بتوانند منجر به افزایش سرمایه گذاری و توسعه بازار پهن باند و افزایش کیفیت خدمات مبتنی بر آن در کشور شوند.
به گفته سبوحی، براساس این طرح، متقاضیان اعم از دارندگان پروانه های PAP، PSTN، ISDP و ISP و سرمایه گذاران جدید می­توانند در دو دسته پروانه ارتباطات ثابت (FCP) و پروانه خدمات ثابت (ISP) متقاضی دریافت پروانه شوند.

دارندگان پروانه ارتباطات ثابت(FCP) مجاز به راه اندازی شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) و نیز ارایه خدمات ارتباطی و انتقال داده ثابت بر بستر آن خواهند بود و دارندگان پروانه خدمات ثابت (ISP) هم میتوانند از پورت ها و اتصالات ایجاد شده توسط اپراتورهای مجاز مانند شرکتهای دارای پروانه FCP، بهره برداری کرده و آنها را به مشتریان نهایی عرضه کنند.

طبق توافق صورت گرفته در این نشست، مقرر شد جلسات مشترک سازمان تنظیم مقررات و سازمان نصر، به منظور حفظ منافع کلیه دارندگان پروانه های فعلی از یک سو و دسترسی هرچه بهتر کاربران به شبکه داخلی و اینترنت تا نهایی شدن این پروانه ها ادامه یابد.