تقدیر از فعالان سایبری کتاب

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳

فعالان سایبری کتاب روز پنجشنبه در خانه کتاب گردهم آمدند تا در دیداری با عباس صالحی معاون وزیر ارشاد دغدغههای خود را بیان کنند و تعدادی از آنان تقدیرنامه خود را از این نهاد دریافت کنند.

در این نشست از فعالیتهای نیما افشارنادری به نمایندگی فروشگاه کتاب پندار و پروژه پیشخوان کتاب، مجید قاسمی مدیر سایت فیدیبو و حسین شوکتمقدم مدیر سایت آیکتاب، به همراه مصطفی قاجار، حسامالدین مطهری و لیلا کرد، نویسنده وبلاگ «لیلی چی میخونه» تقدیر و تندیسی به آنان اهدا شد.

سیدعباس صالحی در این نشست با تأکید بر این موضوع که باید با نگاه سیاستگذاری نه ساختارسازی به حوزه سایبر کتاب توجه کنیم، اظهار کرد: فضای سایبر ضدساختار است و حق و توان این را نداریم که در این فضا ساختارسازی کنیم.


غلامی جلیسه، معاون فرهنگی و پژوهشی و آموزشی خانه کتاب با اشاره به این‌که حرکت سایبری در حوزه کتاب، حرکتی خودجوش از سوی افراد علاقه‌مند بود، اظهار کرد: در فضای مجازی، برنامه‌ریزی کلان برای توسعه کتاب و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نداریم و این موجب تأسف است. در دنیا برای این حوزه برنامه‌ریزی بسیاری شده است ولی در ایران به معنای حرفه‌ای شاهد این اتفاق نیستیم.

غلامی جلیسه گفت: در خانه کتاب در یک سطح کلان به دنبال راه‌اندازی بخش ویژه نشر الکترونیک هستیم و در این زمینه راه بسیار طولانی و پُر از سختی برای رسیدن به اهداف عالی پیش‌رو داریم.

عباس حسین‌نژاد، حسام‌الدین مطهری، مرتضی کاردر، پدرام الوندیی و یلدا خوش‌وقت از فعالان حوزه سایبر کتاب، حسین شوکت مقدم، مدیر مرکز گسترش فرهنگ رایانه‌ای کتاب، لیلا کُرد، وبلاگ امروز لیلی چی می‌خونه، محسن ابوالحسنی، کارشناس کارگروه سیر مطالعاتی مؤسسه آموزشی-‌پژوهشی مسیر، احسان گازار، مدیر شبکه اجتماعی سرنگیز کتاب، محمد صدوقی، مدیر پروژه‌ طاقچه (عرضه کتاب الکترونیک)، صوفیا عبدالهی و نیما افشار نادری، از پروژه پیشخوان کتاب، مصطفی قوانلو قاجار، روزنامه‌نگار حوزه کتاب و نویسنده ستون کتاب همشهری و مجید قاسمی، مدیر سایت فیدیبو به عنوان حاضران در این نشست، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *