چند دامنه آی‌آر ثبت شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳

آخرین آمارهای ارائه شده از ثبت پسوندهای اینترنتی حاکی از آن است که کاربران ایرانی در مجموع بالغ بر ۵۷۵ هزار و ۲۰۰ دامنه اینترنتی را به ثبت رسانده اند که پسوند آی آر – ir – همچنان در صدر ثبت دامنه های فعال اینترنتی و بیشترین دامنه ثبت شده قرار دارد.

در این راستا شواهد نشان می دهد که پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است.

هم اکنون ۵۶۶ هزار و ۱۶۲ دامنه با پسوند ir توسط کاربران ایرانی به ثبت رسیده و فعال است؛ این درحالی است که شمار دامنه های ثبت شده با پسوند net.ir حدود ۴۱ دامنه اعلام شده است.


همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۳ هزار و ۳۷۸ دامنه، شمار دامنه های ثبت شده با پسوند ایران ۲ هزار و ۶۶۴ دامنه و شمار دامنه های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود یک هزار و ۶۰۴ دامنه است.

تعداد دامنه های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ۳۸۶ دامنه، با پسوند gov.ir بالغ بر ۳۴۲، پسوند org.ir بالغ بر ۳۰۸ و id.ir بالغ بر ۳۱۵ دامنه است.

در مجموع ۵۷۵ هزار و ۲۰۰ دامنه با پسوندهای اعلام شده در پایگاه ثبت دامنه های اینترنتی در ایران ثبت شده و فعال است.

به گزارش مهر، ایران با بیش از نیم میلیون دامنه اینترنتی فعال، از نظر تعداد دامنه اینترنتی کشوری، بزرگترین کشور در منطقه است و از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم پیشی گرفته است و با رشد سالانه ۴۵ درصدی در میان چهار کشور برتر جهان از نظر رشد دامنه اینترنتی قرار دارد.