فضای سوراخ سایبری، گزارش دو روزنامه درباره «وایبر»

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳

امروز سه‌شنبه، دو روزنامه کیهان و وطن‌امروز گزارش‌های خود را به موضوع نرم‌افزارهایی مانند وایبر، تانگو و مانند آن اختصاص داده‌اند که از آن به عنوان سوراخ سایبری یاد کرده‌اند.

روزنامه وطن امروز در سرمقاله‌اش به قلم رضا ملک‌زاده، نوشته است: «یکی از مظاهر جالب و مثال‌زدنی پیچیدگی طرح «اشغال سایبری» کشورها و نقض ملموس قوانین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حاکمیت‌های مردمی را می‌توان در مثال فراگیری نرم‌افزار ارتباطی «وایبر» مشاهده کرد. به طور معمول هیچ ایرانی حاضر به ارسال کمک مالی برای صهیونیست‌های کودک‌کش نیست! علاوه بر آن براساس فتاوای اکثریت مراجع عظام تقلید هرگونه معامله دولت اسلامی با اسرائیل «حرام» است. با وجود همه قوانین اجتماعی، سیاسی و اقتصادی موجود در این رابطه، هم‌اکنون در برخی موارد به‌صورت علنی در حال کمک‌رسانی «اطلاعاتی» به بدترین و شناخته شده‌ترین دشمن بشریت هستیم!»

روزنامه کیهان نیز به قلم زهرا طباخی در همین‌باره مطلبی نوشته است. او آورده: « «بسته‌های اطلاعات» شخصی تک تک ایرانیان در زیست بومی ارتباطی جدید در سرورهای ذخیره اطلاعات وایبر و واتس اپ و تانگو و انواع و اقسام نرم‌افزارهای جاسوسی دیگر که به همین منظور به رایگان در اختیار جهانیان قرار داده شده، برای روز مبادا، نگهداری می‌شود. متأسفانه برخلاف شعار دولت در حیطه «صیانت از حریم شخصی ایرانیان» کماکان این پروسه فرصت‌سوز ادامه دارد!»


کیهان چاره کار را «بی‌شک انتظار برای همراهی مسئولین با موج ایرانی پیشرفت درون‌زاد حداقلی‌ترین خواسته ملت شریف» دانسته است و وطن‌امروز بر تقویت اپلیکیشن‌های رقیب داخلی تاکید کرده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *