راهنمای وب‌مستر شدن – قسمت اول: کارآموزی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳

نیما افشارنادری: شما یک ایده برای راه‌اندازی سایت دارید که قرار است منبع درآمد شما هم باشد. در رشته‌ای فارغ‌التحصیل شده‌اید که ارتباطی به موضوعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ندارد که خودتان بتوانید برنامه بنویسید.

آیا چنین چیزی ممکن است؟  بله!

در ابتدای کار باید سعی کنید تجربه کسب کنید. اگر قرار است زمانی سردبیر یک سایت باشید چرا از همین الان در یک وب‌سایت سابقه‌دار کار نکنید؟ حتی مجانی. خیلی از سایت‌ها هستند که هنوز پول زیادی به جیب نمی‌زنند که بتوانند به شما پول زیادی بدهند. اما هدف شما که کار در آنجا تا ابد نیست. پس آستین‌ها را بالا بزنید و کار را شروع کنید.


با این کار می‌توانید تجربه خوبی در اداره یک وب‌سایت به دست بیاورید و ضریب خطا را در پیاده‌سازی ایده خود پایین بیاورید. هیچی که نباشد، رزومه‌تان را هم تکمیل‌تر کرده‌اید و خود را برای اجرای ایده نهایی آماده می‌کنید.

در این کار درگیر پست و مقام نباشید. سایت زدن کار راحتی است اما کارهایی که بدون سمت دقیق شغلی می‌توان یاد گرفت گاهی مهم‌تر از کارت ویزیت چاپ کردن یا داشتن ایمیل سردبیری است.

تخصص کامپیوتری ندارید؟ مهم نیست!

شما در راه مدیریت وب‌سایت و مسائل پیرامونی آن اگر خودی نشان بدهید، می‌توانید مطمئن باشید که بدون مدرک هم به سراغتان خواهند آمد. فقط بیاموزید و بیاموزید. روزگاری خواهد رسید که بخواهند از شما بیاموزند. این روز زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید خواهد رسید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *