مرورگر ملی پول ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳

مجری طرح کلان ملی ساخت مرورگر نرم افزاری «ناپ» گفت: این طرح تنها با بودجه ای که شورای عتف در اختیار دانشگاه قرار داده تا حدودی پیش رفته ولی هنوز بودجه ای از سوی دستگاه اجرایی در اختیار این طرح قرار نگرفته و نیازمند پیگیری مسئولین هستیم.

مهدی شجری در این خصوص به مهر گفت: طرح کلان ساخت مرورگر در مراحل نهایی تحلیل و طراحی مرورگر پایه قرار دارد که در این فاز علاوه بر کارکردهای پایه مرورگر، بخشی از کارکردهای امنیتی طراحی و پیاده سازی می شود.

مدیر گروه فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه امیرکبیر افزود: در نقشه راه تدوین شده فازهای متعددی پیش بینی شده است که نهایتا دستیابی کامل به فناوری مرورگر را امکان پذیر می کند.


وی با بیان اینکه اکنون در فاز ساخت نمونه اولیه مرورگر پایه هستیم، اظهار داشت: این پروژه هنوز بودجه جدیدی دریافت نکرده است و در حال حاضر با بودجه اولیه ای که شورای عتف در اختیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار داده در حال اجرا ست.

شجری تاکید کرد: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که مرورگر، فناوری بسیار پیچیده ای است که برای نمونه های خارجی مطرح در سایر کشورها معادل هزاران میلیارد تومان در این رابطه سرمایه گذاری شده است .

وی در خصوص اهمیت مرورگر که در مسائل بانکی پراهمیت است، اظهار داشت: این طرح می تواند افزایش اعتماد به امنیت فضای تبادل اطلاعات در بسیاری از حوزه ها را فراهم کند.

شجری عنوان کرد: قطعا تکمیل این طرح با سرعت قابل قبول، نیازمند عزم جدی مسئولین و سازمان های بهره بردار(دستگاه اجرایی) در حمایت از طرح و تخصیص به موقع بودجه مناسب به این طرح است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *