رهگذران تهرانی که این روزها از بزرگراه مدرس به سمت شمال میروند پس از گذر از بزرگراه صدر، با بیلبوردی مواجه میشوند که به درشتی لوگوی سایت دیجیکالا روی آن نقش بسته است.
دیجیکالا دومین سایتی است که این روزها لوگوی آن به صورت بزرگ در گذرگاهها قرار گرفته. سایت دیگر، آپارات است که جا به جای شهر همراه با سامسونگ یا جدای آن، از رهگذران دعوت میکند ویدئوهای خود را در آن آپلود کنند.
دیجیکالا و آپارات در حالی پا به خیابانها گذاشتهاند که هر دو در فهرستهای معتبر جهانی به عنوان کسب و کارهای موفق فهرست شدهاند.
اما این اتفاق، یعنی حضور کسب و کارهای اینترنتی در خیابان اتفاق خوبی محسوب میشود؟ نه لزوما.
برخی از کاربران در شبکههای اجتماعی از جمله توییتر، این بحث را مطرح کردهاند که ممکن است دیجیکالا و آپارات به این علت به خیابانها آمده باشند که دچار مشکلات اقتصادی هستند و چارهای نداشتند که به تبلیغات غیر اینترنتی روی بیاورند.
از طرف دیگر میتوان این اتفاق را قدرتمند شدن فضای وبسایت های ایرانی و توانمند شدن آنها برای حضور در مقیاسی بزرگتر دانست. انگار که فضای سایبری ایران جایی تنگ شده برای سایتهای قدرمندی اینچنین شده باشد و حالا آنان میخواهند معیارهای بزرگتری برای موفقیت داشته باشند.
شما چه فکر میکنید؟