ضرورت نظارت بر وایبر و فیسبوک از زبان فرمانده ناجا

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مصاحبه‌ای در شهر اردبیل استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی مانند وایبر، واتس آپ و فیسبوک را اجتناب‌ ناپذیر دانسته اما معتقد است که باید زمینه مراقبت و نظارت در این زمینه فراهم شواد تاجلوی سوءاستفاده از این امکانات گرفته شود.

او در مصاحبه با خبرنگاران در فرودگاه اردبیل گفته است: «انواع فناوری های ارتباطی مانند فیس بوک ، وایبر و واتس آپ در دوره کنونی که به عصر ارتباطات موسوم شده، اجتناب ناپذیر است اما موضوع مهم در این زمینه انجام مراقبت و نظارت لازم از سوی ارگان های ذیربط به منظور استفاده اصولی و غیر مضر از این امکانات در فضای مجازی است

وی مسئولیت تعیین چگونگی استفاده کاربران ایرانی از این شبکه‌های اجتماعی را با شورای عالی فضای مجازی می‌داند و معتقد است که اگر این شورا فعالیتهای خود را در زمینه نحوه استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، وایبر واتس آپ سرعت دهد نتیجه مطلوبتری در این زمینه حاصل خواهد شد.


به نظر می‌رسد که فرمانده نیروی انتظامی مخالفتی با استفاده قاعده مند کاربران از فناوری های روز ندارد و نگران زیانهای استفاده بدون نظارت از آن‌ها است : «رعایت بعضی نکات و ضوابط در استفاده از هرگونه فناوری جدید ضرورت دارد چراکه در غیر اینصورت به خاطر استفاده نادرست ، زیان های آن بیشتر از منافعش خواهد بود. »

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *