جذب حمایت مالی و معنوی با «دونیت»

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

کاربران دونیت می‌توانند پس از ثبت‌نام و ارائه اطلاعات شخصی‌، از دیگران برای اهداف خود درخواست حمایت مالی و یا معنوی کنند. این کمک‌ها توسط وب‌سایت دونیت، جمع‌آوری، سامان‌دهی و پرداخت می‌شود. سایت دونیت روش‌های مختلفی را برای انتشار صفحه جذب حمایت، به کاربران ارائه می‌دهد که از آن‌ها می‌توان به لینک مستقیم (Username.2nate.com)، دکمه جاوا اسکریپت، کد QR (برای استفاده بر روی اقلام چاپی و …) اشاره کرد؛ و البته روش‌های متنوع‌تری مانند دریافت حمایت از طریق پیامک و بدون نیاز به اینترنت هم قرار است در آینده معرفی شود.

سایت دونیت تلاش دارد تا بسترهای لازم برای اطلاع‌رسانی، سیستم دریافت و پرداخت و سایر امکانات برای جذب حمایت را در اختیار کاربران خود قرار دهد. کاربران دونیت در سه مرحله می‌توانند حمایت‌های مالی و معنوی را برای کمپین خود دریافت کنند:

۱. عضویت و ایجاد کمپین


۲. انتشار کمپین در بین مخاطبین و حامیان احتمالی

۳. دریافت حمایت از سوی حامیان

از ویژگی‌های دیگر این سایت عدم دریافت کمیسیون بر روی تراکنش‌ها است. درواقع، دونیت هیچ قسمتی از حمایت‌های جذب‌شده توسط کاربران را متعلق به خود ندانسته و به‌جز هزینه‌های رایج انتقال وجه (که توسط بانک کسر می‌گردد) و ارسال پیامک را از کاربران طلب نمی‌کند.

هر کاربر می‌تواند به هر تعداد، کمپین ایجاد کرده و به جذب حامی بپردازد. این کمپین‌ها می‌توانند برای جمع‌آوری حمایت مالی برای پروژه‌ای خاص (مانند راه‌اندازی یک استارتاپ)، یا با اهداف عام‌المنفعه (مانند جمع‌آوری حمایت برای یک مرکز نگه‌داری از سالمندان) و یا با اهداف شخصی مانند حمایت از یک فرد خاص ایجاد شوند.