استارتاپ کاپ چیست

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲

 

استارتاپ کاپ یک مسابقه مدل کسب و کار است، این مسابقه برای تمام ایده‌ها در تمام زمینه‌های کسب و کار جریان دارد. به عبارت دیگر از آن‌جا که تنها مدل کسب و کار در این رقابت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ضرورتی ندارد تا شرکت کنندگان در زمینه‌های مشابهی فعالیت کنند. کافی است یک استارتاپ با مدل کسب و کار فوق‌العاده خود وارد این مسابقه شود. استارتاپ کاپ محلی برای به چالش کشیدن استارتاپ‌هایی است که تجربه و منابع کمی در اختیار دارند و می‌خواهند با تقویت مدل کسب و کار خود با کمک مربیان پتانسیل خود را تا حدی بالا ببرند که برای سرمایه گذاران (داوران) خطرپذیر و سخت‌گیری که در این مسابقه به‌صورت داور حضور دارند، جذاب شوند.

هم‌چنین از آن‌جا که ساختن استارتاپ پایدار با رشد سریع تنها با طراحی مدل کسب و کار با استفاده از تجربیات جهانی امکان پذیر است، استارتاپ کاپ به عنوان یکی از ۹ رویداد ویژه هفته جهانی کارآفرینی برگزیده شده تا ابزارها و تجربیات جهانی را در جهت ارتقاء استارتاپ‌های شرکت کننده ارائه دهد.


به عبارت ساده تر شرکت کنندگان در این مسابقه که تنها یک بار در سال برگزار می‌شود طی مراحل حذفی با یک‌دیگر رقابت می‌کنند تا در نهایت بهترین استارتاپ سال بر اساس مدل کسب و کار در بین شرکت کنندگان انتخاب شود. در این مسیر استارتاپ‌ها بصورت گام ‌به‌گام و با کمک مربیان طی چند هفته، تلاش می‌کنند تا مدل کسب و کار خود را کامل‌تر کنند. مسابقات استارتاپ کاپ بصورت همزمان در بیش از ۵۰ کشور جهان برگزار می‌شود و نهایتا جام قهرمانی در هر کشور به تیم برنده اهدا می‌شود. 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *