مصاحبه با برگزار کننده استارتاپ ویکند مشهد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۲

 

نگاهی به اولین رویداد فناورانه کسب و کار در مشهد ؛
 بهانه ای شد تا به برگزاری رویداد مهم استارتاپ ویکند که برای اولین بار در مشهد برگزار می شود، بپردازیم. در این مجال به معرفی کوتاه از چیستی و چگونگی اجرای یک استارتاپ مصاحبه ای با مسِول برگزاری استارتاپ ویکند مشهد جناب آقای نادریان پرداخته ایم.

 


۱.      استارتاپ ویکند یه چه معناست؟
استارتاپ ویکندیعنی ایجاد کسب‌وکار نوپا در تعطیلات آخر هفته. این عبارت به‌صورت کامل‌تر هم یعنی افراد با ایده‌های خود و تخصص‌ در یک آخر هفته گرد هم می‌آیند و در کنار هم با استفاده از یک روش آموزشی نوآورانه دانش تجاری‌سازی را فرا می‌گیرند و با یک کار تیمی و استفاده از تجربه و راهنمایی مربیانی که خود این مربی‌ها از افراد صاحب کسب‌وکار و تحصیلات حوزه کسب‌وکار هستند، یک محصول و کسب‌وکار و درنهایت فرصت شغلی ایجاد می‌کنندکه در آخر هم توسط داورانی که افرادی از حوزه سرمایه‌گذاران و مدیرعاملان موفق حوزه کارآفرینی هستند، به کسب‌وکارهای موفق امتیاز می‌دهند و تیم‌های برتر انتخاب می‌شوند.

 

البته استارتاپ‌ ویکند، خوبی‌های دیگری هم دارد؛ افراد با تخصص‌های مختلف با هم آشنا می‌شوند. افراد سرمایه‌دار با افراد صاحب ایده آشنا می‌شوند و به‌نوعی شبکه‌سازی ایجاد می‌شود. معمولا هم افراد شرکت‌کننده شامل برنامه‌نویسان، متخصصان کسب‌و‌کار، گرافیست‌ها، حسابداران، دانشجویان، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مربیان باتجربه، مدیرعاملان خبره، خبرنگاران، سرمایه‌گذاران و تمامی افرادی که در حوزه کارآفرینی نقش دارند، هستند.

 

۲.      اولین برنامه در ایران در کجا اجرا شده است ؟
اولین رویداد ایران در تهران برگزار شده و تا به این لحظه پنج دوره در تهران، یک دوره در بیرجند و یک دوره در اصفهان برگزار شده است و شهرهای دیگر کشور مانند بابلسر، شیراز، اهواز و یزد درحال برنامه ریزی برای اجرای برنامه هستند. تا کنون بیشتر از ۱۰۰هزار نفر در کل دنیا و بیش از۶۰۰ نفر هم در ایران در این رویداد شرکت کردند. خوشبختانه این رویداد از طرف کانون کارآفرینان ایران و همچنین دانشگاه‌های مطرحی مانند امیرکبیر حمایت شده است و هم اکنون برای اولین بار در دانشگاه فردوسی مشهد در حال اجرا می باشد.

 

۳.      مراحل ‌ برگزاری استارتاپ ویکند مشهد و زمان بندی اجرای آن به چه صورت است ؟
با تشکیل کمیته‌ای از عوامل اجرایی و علمی در حوزه‌های مرتبط و مذاکره با نهاد جهانی استارت‌آپ ویکند از یک سو و از سوی دیگر دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد،تیم اجرایی این رویداد از شهریورماه شروع به کار کرده و اولین دوره در تاریخ ۱۰ تا ۱۲مهرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

 

۴.      تفاوت استارتاپ در مشهد چیست؟
تفاوتی که استارت‌آپ ویکند مشهد با شهرها و حتی کشورهای دیگر می‌تواند داشته باشد آن  است که ما را در دنیا به‌عنوان شهری کارآفرین مطرح می کند. درواقع مشهد پتانسیل‌های زیادی چه از نظر تخصص و چه از لحاظ ساختار شهری و مسئولان شهری برای پرورش استارتاپ ویکند دارد.

 

سخن آخر
درخواست ما از همه مسولین دانشگاه و مسیولین شهری و تمام شرکت های و ارگان های مرتبط با حوزه کارآفرینی که امروز تبدیل به جزیره های جداگانه خدمات حوزه کارآفرینی در شهر شده اند این هست یک ساختاری ایجاد کنیم هرچند که مدیریت متمرکز امکان پذیر نباشد ولی می توانیم با یکپارچه گی و هماهنگی بستر اکوسیستم کارآفرینی را ایجاد کنیم و تمامی خدمات مورد نظر کارآفرین را با کیفیت بهتر ارایه گردد.

 

برای اطلاع بیشتر و ثبت نام در این رویداد به صفحه mashhad.startupweekend.ir مراجعه نمایید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *