اختصاصی استارتاپ ویکند – فرید مبصر در گفتگو با وبنا

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۱

وبنا – دکتر فرید مبصر کارآفرین و کارشناس توسعه کسب کب و کار است. وی موسسه KYA را تاسیس و راه اندازه کرده است. وی دارای تجربه گسترده ای در زمینه توسعه سرمایه گزاری مبتنی بر فناوری است.
دکتر فرید مبصر نیز یکی از مربیان استارتاپ ویکند تهران که اولین دوره از این رویداد جهانی در ایران به شمار می آید ، نیز می باشد. این فرصت را غنیمتی دانستیم جهت مصاحبه ای کوتاه با ایشان.

از دکتر فرید مبصر پرسیدیم : آقای مبصر ، به عقیده شما شرکت های سرمایه گزاری تا چه میزان کسب و کارهای نوپا در ایران را جدی می گیرند؟ 

ایشان در پاسخ به این پرسش خبرنگار استارتاپ ویکند تهران گفت : شرکت های سرمایه گزارای به کسب و کارهای نوپا علافه مند هستند ولی اغلب این سرمایه گزاریها  ریسک بالایی دارند که برخی از آنها به خود کسب و کار برخی از آنها به صنعت کشور و دشواری های بازارسازی برای صنایع نوین بازمی گردد. لذا بدلیل اهمیت بازدهی سرمایه گزاری اقبال سرمایه گذاران به کسب و کارهایی که مراحل رشد یا بلوغ خود را طی می کنند بیشتر است. با این وجود سازوکارهای سرمایه گذاری خطرپذیر در بخش خصوصی در حال شکل گبری است.   

به عنوان پرسش دوم ، از ایشان پرسیدیم : شما بعنوان یک سرمایه گزار در زمینه کسب و کارهای نوپا و با توجه به تجاربی که در خارج از ایران نیز داشته اید ، چه پیشنهاداتی برای کارآفرینان ایرانی دارید؟

ایشان در پاسخ به این پرسش گفتند : توصیه می کنم قبل از هرگونه اقدامی نسبت به بازار محصول خود و صحت کارایی مدل کسب و کار خود اطمینان حاصل کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *