اختصاصی استارتاپ ویکند – سالار کابلی در گفتگو با وبنا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۱

وبنا – سالار کابلی یکی از طراحان و توسعه دهندگان نام آشنای وب به شمار می رود . وی موسس و مدیر شرکت نرم افزاری فونیکس در تهران است. در حاشیه اولین دوره از استارتاپ ویکند ایران که در تهران برگزار می شود ، فرصتی شد تا با ایشان که یکی از مربیان استارتاپ ویکند تهران نیز هستند ، مصاحبه ای داشته باشیم.

 

از آقای سالار کابلی پرسیدیم : آقای کابلی ، به عنوان یک متخصص طراحی وب ، دلیل عدم توجه کسب و کار های نوپای ایران به موضوع طراحی را در چه می بینید؟

 

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار استارتاپ ویکند تهران ، گفت : افراد متخصص و مطرح در زمینه طراحی گرافیک ، به خاطر انتظارات مالی بالایی که دارند ، بیشتر توسط شرکت های بزرگ به کار گرفته می شوند و محدودیت مالی کسب و کارهای نوپا به آنها اجازه بهره مندی از این افراد متخصص را نمی دهد ، در نتیجه کسب و کارهای نوپا به سراغ طراحان کم تجربه تر و جوان تر و گمنام تر می روند و این طراحان کم تجربه هم به خاطر مشکلاتی از قبیل کم بودن دریافتی ، عدم تشویق ، عدم توجه جدی به آثار و … انگیزه زیادی برای پیشرفت و کسب دانش بیشتر ندارند ، در نتیه اثر نهایی ارائه شده توسط این افراد ، کیفیت قابل قبولی را ندارد.

کابلی در ادامه افزود : مشکل دیگر پائین بودن استانداردهای طراحی در ایران است. اغلب طراحان سواد و تحصیلات آکادمیک در این زمینه ندارند و علاقه ای نیز به مشاهده و الگو قرار دادن کارهای روز دنیا ندارند  در نتیجه سطح علمی و هنری پائینی داشته و فقط به پیروی کورکورانه از آثار طراحان دیگر پرداخته ، نتیجه اش طراحی های مشابه و کپی شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *