اختصاصی استارتاپ ویکند – امیر مهرانی در گفتگو با وبنا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۱

وبنا – امیر مهرانی یک مربی توسعه سازمانی و تغییر ، نوآوری و بهره وری با سابقه بیش از ده سال است. او به افراد و کسب و کارها جهت بهبود نقاط قوت و افزایش بهره وری با استفاده از بهترین راه حل ها و ابزارها کمک می کند. برگزاری اولین دوره استارتاپ ویکند ایران در تهران و مربیگری امیر مهرانی در این دوره ، فرصتی را جهت مصاحبه ای کوتاه با ایشان فراهم آورد.

 

از آقای امیر مهرانی پرسیدیم : آقای مهرانی ، به عقیده شما مشکل عمده تیم های شرکت کننده در استارتاپ ویکند در زمینه تحقیق و توسعه چیست؟ و چگونه شرکت های نوپا می بایست مشکلات و موانع شان در این زمینه را رفع کنند؟

 

امیر مهرانی در پاسخ به این پرسش خبرنگار استارتاپ ویکند تهران گفت :

 

به‌نظرم تحقیق و توسعه می‌تواند یکی از عوامل مهم زنده ماندن یک کسب و کار نوپا باشد و اصولا یک کسب و کار نوپا می‌تواند نتیجه یک تحقیق باشد که به نوآوری در خدمات یا محصول رسیده. می‌توان این‌طور به موضوع نگاه کرد که ادامه روند نوآوری که حاصل از تحقیق و توسعه است می‌تواند در حرکت رو به‌رشد کسب و کارها کمک کند.

اما مهم‌ترین چالشی که کسب و کارهای نوپا در فرآیند تحقیق و توسعه گرفتار آن می‌شوند، حجم زیاد عملیات اجرایی است که در شروع نیاز دارند به آنها بپردازند. به همین دلیل اعضای آن کسب و کار بیشتر و بیشتر درگیر به‌سرانجام رساندن فعالیت‌های روزانه می‌شوند و ناخودآگاه اولویت کارهای تحقیقاتی پایین می‌آید.

به‌نظر من حل این مشکل می‌تواند به استراتژی حرکت، مدل ارائه خدمات یا محصول و ویژگی‌ افرادی که در تیم حاضر هستند ارتباط داشته باشد. در اولین قدم بهتر است در تیم شخصی که بیشتر به فعالیت‌های تحقیقاتی علاقه دارد در کنار شخصی که بیشتر به فعالیت‌های اجرایی علاقه دارد قرار بگیرد. تفکیک این فضا براساس توانایی‌های افراد بدون شک می‌تواند تاثیر زیادی در زنده نگه داشتن فرآیند تحقیق و توسعه داشته باشد.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *