پول درآوردن در اوضاع بد اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲

 

کارشناسان از تحریم اقتصادی یا مشکل مدیریتی می‌گویند و آمارها خبر خوبی نمی‌دهند. چه اهمیتی دارد وقتی پای ایده خوبی در میان باشد؟ مایکروسافت، اپل و بسیاری از موفقترین شرکتهای معتبر دنیا که آنها را تحسین می‌کنیم در سیاه ترین وضعیت اقتصادی راه‌اندازی شده‌اند.

به کارشناسان و آمارها توجه کنیم اما مقهور آنها نشویم و ما را نترسانند


اگر فکر کنید چون اوضاع اقتصادی بد است شما هم موفق نمی‌شوید، درست همان اشتباهی را می‌کنید که کسی در اوج رونق اقتصادی به این بیاندیشد که هر کاری بکند با استقبال مشتری مواجه می‌شود. حباب اقتصادی همان قدر کارآفرین را گول می‌زند که شرایط بد اقتصادی.

نیازهای آینده را پیش‌بینی کن، بازار خوب می‌شود

در بازار هدف که می‌تواند جهانی یا محلی باشد نیازهایی وجود دارد که از نان شب واجب‌تر است و حتا شاید مخاطبان شما هنوز از آنها سر در نیاورند اما در صورت عرضه استقبال خواهند کرد. زمانی که اپل آغاز به ساخت تبلت کرد، کسی هنوز نیازمند به آن نشده بود.

اگر می‌خواهید شانس موفقیت استارتاپ خود را افزایش داده باشید باید بیشتر درباره وضعیت بازار، نیازهای بازار هدف، روش تامین نیازهای آن‌ها و نیازهایی که در آینده پیش خواهد آمد فکر کنید. آن‌ها را در آیینه آمار نبینید بلکه در آینه واقعی‌تری دنبالشان بگردید. یش‌بینی نیازهای آینده مهم تر از تامین نیازهای امروز است.

اقتصاد مال ماست

اشتباه نکنید، این به معنای نادیده گرفتن اقتصاد نیست. هم مشتریان و هم سرمایه‌گذاران در وضعیت نه چندان مناسب، پول هنگفت بی حساب و کتابی هزینه نمی‌کنند. شاید  آرزوی راه‌اندازی یک کافی‌شاپ یا رستوران را داشته باشید اما فعلاُ کار روی یک سایت اینترنتی که ایده شما را دنبال می‌کند هم کم‌ هزینه‌تر و هم به صرفه تر است. با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی موفق و درآمدزا می‌توانید یک قدم به خریدن رستوران یا تاسیس کافی‌شاپ هم نزدیک شوید.

رقبا حوصله ندارند و در اندیشه دفتر و دستکند

زمان بد اقتصادی یک مزیت دیگر هم دارد: رقبای کمتری وجود دارند. در یک رکود اقتصادی بهترین کار ایجاد درآمدهای کوچک و برداشتن گام‌های آهسته‌ است، مطمئن‌ ترین راه را برای رسیدن به نخستین پله بیابید و از همان ابتدا به دنبال راه مطمئن برای رفتن از پله اول به دوم باشید. شرکت‌ زدن دنگ و فنگ دارد و هزینه‌زا است، در دوره رکود اقتصادی هیچ نیازی به دفتر و دستک نیست. اول ایده را بپزید، اگر لازم بود شرکتش را ثبت کنید.

نکته پایانی: بی گدار به آب نزنید. اگر در وضعیت بد اقتصادی و کمبود کار استعفا دادید و شکست خوردید، راه بازگشت را برای خود باز بگذارید و قدم‌های محکم و مطمئنی بردارید.

برای پیگیری اخبار کسب و کار و استارتاپ‌ها در توییتر و فیس‌بوک پندار عضو شوید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *