فصلی نو در سایت های خانواده و سلامت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲

شایان شلیله – چند سالی است که هر روزه شاهد توسعه استفاده از اینترنتی و همچنین راه اندازی سایت های جدید هستیم. روز به روز هم بر تعداد کاربران غیر متخصص اضافه می شود و به همین میزان سایت های غیرتخصصی هم در اینترنت توسعه پیدا می کنند. در سالیان گذشته شاهد این بودیم که معمولا سایت های غیرتخصصی به دست افراد غیرمتخصص با کیفیت بسیار پایین راه اندازی میشدند که همواره مورد انتقاد متخصصین این حوزه بوده است.

 

اما چند سالی است که توجه شرکت ها و همچنین افراد مختلف به حوزه هایی مانند سلامت٬ خانواده٬ سرگرمی و دیگر موارد اجتماعی باعث شده که از ترافیک سایت های زرد و غیرحرفه ای کاسته و بر تعداد و ترافیک سایت های که چه از نظر محتوا و چه از نظر طراحی و ساختار استاندارد های بالایی دارند افزوده شود.

 

این موضوع نه تنها در توسعه وب در ایران می تواند نقش مهمی داشته باشد بلکه ورود افراد حرفه ای و متخصص به بخش هایی از وب که پرمخاطب و غیرتخصصی است٬ باعث می شود که در بلند مدت سطح کیفیت و خواسته کاربران رشد کند. برای مثال تا دیروز بسیاری از کاربران اینترنت به دلیل کیفیت پایین این سایت ها یا اصلا به این سایت ها مراجعه نمی کردند و یا کاربرانی که به این دسته از اطلاعات نیاز داشتند٬ در قدم اول حق انتخابی میان سایت های بد و خوب نداشتند. 

 

در ادامه می خواهیم چهار سایت به عنوان نمونه اشاره کنیم. اولین سایت که بسیار قدیمی است ولی در سال گذشته کمی از ادبیات و فرهنگ به سبک زندگی تغییر مسیر داده سایت پندار است. این سایت به تازگی نسخه انگلیسی خود را نیز منتشر کرده است.

سایت دیگری که در این زمینه بسیار فعال ظاهر شده سایت سالم‌زی است که موضوع هایی در خصوص زندگی٬ خانواده و سلامت اشاره می کند.

یکی از ضعیف ترین حوزه ها در چند سال گذشته مربوط به زنان و زیبایی بود که از سال پیش با راه اندازی سایت سرخاب و سفیداب شاید بتواند گفت که شاهد تغییرات خوبی در این حوزه بوده ایم.

سایت دیگری که من به تازگی با آن آشنا شدم سایت رنگی رنگی است که به نظر من یکی از مجله های اینترنتی بسیار خود در وب فارسی است که به موضوع های عمومی پرداخته است و می تواند آینده ای خوب در انتظارش باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *