یکسالگی تخفیفان و درس هایی که می توان از موفقیتش گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

تخفیفان، سایت خرید گروهی که سال پیش کارش رو به عنوان اولین نمونه از سایت های خرید گروهی آغاز کرد، به سرعت به یکی از قطب های خرید گروهی در وب فارسی تبدیل شد. تخفیفان با طراحی خوب و خوش دستی که داره و با مدیریت و تیم خوبی که در اون مشغول به کار هستن، به سرعت پیشرفت کرد و حتی با راه افتادن تعداد زیادی از سایت های خرید گروهی دیگه، تونست موقعیت خودش رو حفظ کنه و پیشرفت کنه.

در فضای مجازی امروز که همه جا صحبت از راه انداختن استارتاپ ها و مدیریت تیم و درآمدزایی از طرق مختلف و ایجاد مزیت رقابتی در فضای تنگ و سخت رقابت هستش، سایت تخفیفان تونسته نمونه خوبی باشه از اینکه چطور یک استارتاپ رو شروع کنیم و در اون موفق باشیم.

چیزی که به خوبی می شد در این جشن دید روح همکاری تیمی در اعضای سایت تخفیفان و حضور خوب و پررنگ شرکای تجاری بود که همه و همه دست به دست هم داده بودن تا علاوه بر اینکه شب خوبی را شاهد باشیم، در سطحی بالاتر و مهم تر پیشرفت و به ثمر نشستن یک استارتاپ نوپای یک ساله رو ببینیم.


من این افتخار رو داشتم که در این جشن حضور پیدا کنم و علاوه بر این حضور، برای سایت آی کلاب با همکاری رادیو میهن برنامه ویژه ای رو در حاشیه جشن تهیه کنیم. مصاحبه با سرکار خانم دانشور، فرنتز همکار آلمانی دفتر مرکزی این سایت در آلمان، جناب آقای دکتر اشک فتحی و برخی همکاران سایت تخفیفان بخشی از این برنامه بود.

نکته ای که در زمان مصاحبه ها بهش اشاره می شد و در خود افرادی هم که مشغول فعالیت بودند می شد دید و حس کرد، علاقه به کاری بود که انجام می دادند. یکی از مواردی که امیر مهرانی در برنامه آیپالس ۱۲ بهش اشاره می کرد، علاقه به انجام کاری بود که شخص دوست داشت انجامش بده و حتما هم در اون کار استعداد خواهد داشت.

از نکات مهم دیگه ای که سرکار خانوم دانشور و آقای دکتر فتحی بهش به طور جدا جدا در مصاحبه هاشون تاکید می کردند، استفاده از نیروی انسانی توانمند، طرح تجاری با همون business plan خوب و درست، و داشتن بودجه مناسب برای پیش بردن هدف بود که همه و همه در سایه داشتن اعتماد به نفس و باور اولیه به کاری که می خوای انجام بدی باعث به ثمر نشستن یک استارتاپ یا تجارت خواهد شد.

یکی از نکات مهم تخفیفان در موفقیت، استفاده از مشاوران و افرادی هستش که در زمینه کاری خودشون حرفه ای هستند. این افراد تونستند یک مدل تجاریموفق رو برای سایتشون طراحی و پیاده سازی بکنند. این ظاهر زیبا و خوش دستی که وحود داره تنها بخش کوچکی از تمام اون چیزی هست که شاید بشه تصورش رو کرد.

وب فارسی این روزها شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش در زمینه های مختلف هستش و استعدادهای مختلفی رو میشه دید که در حال به ثمر نشستن هستن و میشه موفقیت هاشون رو دید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *