پنجشنبه ای خوب برای وب فارسی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۱


همایش استاندارد های وب
 را می تواند به عنوان یک رویداد موفق نام نهاد. رویدادی که به همت شرکت تیسااینتراکتیو برگزار شد و سخنرانی های کاربردی از دوستانی همچون امیرعباس عبدالعلی٬ مهدی تقی زاده ٬ شاهو طوفانی ٬ ناصر حاجیلو ٬ امیر سروری و پرهام باغستانی را می شود از نکات مهم این همایش برشمرد. همچنین این برنامه در کنار مراسم کاربردپذیری که هر ساله آبان ماه برگزار می شود همچون سیبی از وسط دو نیم شده٬ مکمل یکدیگر هستند و برای طراحان و برنامه نویسان اینترنتی می توانند نقاط مهمی برای پیشرفت باشند.

 

پرهام باغستانی دبیر علمی این همایش به درستی اشاره کرد که در کشور های توسعه یافته٬ سالانه بیش از ۵۰ همایش و سمینار و کنفرانس برگزار می شود. اما سهم ایران در برگزاری این دست برنامه ها که برگرفته از بخش خصوصی باشد بسیار ناچیز است. در نگاهی به چند سال گذشته شاید فقط بشود به شرکت هایی همچون خاورزمین سیستم کیش و یا لایف وب اشاره کرد که برنامه های همچونجشنواره وب ایران٬ کنفرانس وب ایران و مراسم روز جهانی شبکه های اجتماعی را برگزار کردند. 


 

برنامه ی دوم البته نه آموزشی بود و نه فرهنگی٬ بلکه برنامه ای بود تجاری و تبلیغاتی٬ معرفی نرم افزار اندروید سایت فیدلیو. شاید روزانه سایت های زیادی باشند که سرویس های جدید ارائه می کنند٬ اما کم هستند سایت هایی که این چنین برای معرفی سرویس های جدید خود هزینه کنند. اگر پیام همایش اول فرهنگی و آموزشی باشد٬ و اینکه ما به وب علمی نگاه می کنیم٬ مراسم دوم از ورود صنعت و تبلیغات به وب برای ما پیغام دارد. عواملی که همه و همه در کنار هم برای موفقت وب فارسی اهمیت دارند و لازم و ملزوم یکدیگرند.

 

پیغام برگزاری چنین مراسم هایی چه در قالب همایش استاندارد ها و چه برنامه ی سایت فیدیلیو در خصوص نسخه اندرویدی این سایت٬ همه و همه از جدیت وب فارسی برای خروج از یک وب شخصی است. وبی که تا دیروز نه برای تامین نیازها و فقط برای سرگرمی کاربران بود. با برگزاری چنین برنامه های با صدایی بزرگ اعلام می کند٬ که وب٬ در ایران نباید به چشم چند دانشجو و فقط چند علاقه مند دیده شود. بلکه وب کم کم دارد وارد فاز صنعتی و تجاری می شود.

 

پایگاه خبری وب سایت های ایران خوشحال است که درحد توان خود از هر دوی این رویداد ها حمایت کرده و امید واریم که بتوانیم بیشتر و بیشتر شاهد برگزاری چنین رویداد هایی در وب فارسی باشیم. رویداد هایی که نه به منظور کسب درآمد برای برگزار کننده اجرا می شوند. بلکه رویداد هایی که خبر از جدیت فعالان وب فارسی برای پیشرفت و حرکت به سوی آینده ای روشن خبر میدهند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *