شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۱

در این نوشته تلاش می کنم به شما که در راه کارآفرینی گام گذاشته اید کمی دلداری دهم تا بار دیگر به خود یادآوری کنید، راه سخت پیش رو ابتدای دشواری دارد و حتما برای جا زدن زود است.

 

 


 

١. شما از خواب بیدار می شوید. دوش می گیرید و برای رفتن به دفتر قبل از همه همکارهایتان آماده می شوید. ایمیل خود را با سرعت افتضاح GPRS باز می کنید و در راه ایمیلی را از تیم فنی دریافت می کنید که از سوختن هارد سرور خبر می دهد و اینکه برخلاف تاکید همیشگی شما به بکاپ گیری هیچ بکاپی در ۶ ماه گذشته – که بیشترین سرعت افزودن کاربر را داشته اید – گرفته نشده است!

 

٢. شریک شما از شما ١٠ دقیقه وقت برای صحبت خصوصی می خواهد و از ایمیل اخیر شرکت همکاران سیستم و پذیرفته شدنش در سمت برنامه نویس ارشد و همزمانی این پیشنهاد با برنامه ریزی هایش برای ازدواج خبر می دهد. برای شما آرزوی موفقیت می کند و می گوید می داند یک روزی شما او را درک خواهید کرد!

 

٣. برنامه نویسی که استخدام کرده اید و ٢ ماه است که نرم افزار شما را با پافشاری هر چه تمام با پلتفرمی نوشته است که شما ازآن به هیچ وجه سردرنمی آورید برای شما ایمیل فرستاده که محیط کاری شما را دوست ندارد و جایی برای پیشرفت در شرکت شما نمی بیند!

 

۴. شما قبل از ورود به دفتر با برگه احضاریه دادگاه مواجه می شوید که شاکی هم کسی نیست جز یکی از شرکت های دولتی که به شما اتهام نشر اکاذیب و یا راه اندازی تلویزیون اینترنتی زده است!

 

۵. در کسب و کار رقیبتان اخیرا یک بانک خصوصی سرمایه گزاری کرده است و حجم تبلیغات گسترده آنها در وب سایت ها٬ بیلبوردها و روزنامه شما را کلافه نموده. همکاران، دوستان، شرکا و حتی مادرتان مرتبا از شما درباره این رقیب سرسخت سوال می کنند و شما مرتبا به خود می گویید «ولی محصول ما به مراتب بهتر است!»

 

۶. مشتری بزرگی که اخیرا دو هفته را وقف قانع کردن آنها با ارسال ایمیل و کاتالوگ و تماس های مکرر و جلسات متعدد کرده بودید، جواب تلفن های شما را دیگر نمی دهد و همواره مدیرعامل آنها یا جلسه هستند و یا دفتر تشریف ندارند و شما به پول ها و زمان زیادی که صرف آنها کرده اید فکر می کنید!

 

داستان های نمونه ی بالا چه برای شما اتفاق افتاده باشد و چه در آینده اتفاق بیفتد، نباید اجازه دهید که شما را در مسیر اولیه راه اندازی کسب و کار ناامید نماید. اکثر کارآفرینان در مواجهه با  چنین شرایطی هیجان زده می شوند و می خواهند سریع پاسخ دندان شکن داده و یا واکنش مشابهی نشان بدهند. صبور باشید و مشکل را با آرامش بررسی کنید تا راهکار مناسب را پیدا نمایید.

 

نیچه می گوید «هر دردی که انسان را نکشد او را قوی تر می کند.» استوار باشید و مسیر پر هیجان کسب و کار را ادامه دهید.

 

پ.ن: عنوان مطلب برگرفته از نام یکی از سریال های تلویزیونی می باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *