جشنواره وب ایران و چند نکته در مورد ثبت نام

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۰


اگرچه این سیستم ها هسته قوی دارند و اگر  قالب مناسبی بر روی آنها پیاده شود، می توانند به شکل یک وب سایت واقعی دربیایند، ولی متاسفانه اکثر وب سایت ها از قالب های آماده ای استفاده می کنند که بسیار شبیه وبلاگ است. باید توجه داشت که یکی از اصلی ترین تفاوت های سایت ها و وبلاگ ها قالب و ساختار گرافیکی آنهاست. بطور مثال سایت وبنا اگر چه از ابتدا به عنوان یک وب سایت فعالیت نمود ولی قالب آن در سال های گذشته کاملا شبیه وبلاگ بوده است ولی در تغییرات اخیر آن کاملا به شکل کامل یک وب سایت درآمده است. به همین خاطر پیشنهاد می کنم در روزهای باقی مانده اصلاحات لازم را در صورت نیاز بر روی قالب سایت خود انجام بدهید و شانس پیروزی در جشنواره را افزایش دهید.

 

یکی دیگر از مشکلات اساسی در سایت های فارسی، استفاده نادرست از فضاهای تبلیغاتی است. بسیاری از سایت ها به دلیل استفاده بیش از حد از تبلیغات در صفحه اول٬ در مرحله اول داوری مردود می شوند. جای تامل دارد که چرا مدیران بسیاری از سایت ها به هر قیمتی حاضر به نمایش تبلیغ در صفحه اول سات خود هستند حتی اگر این تبلیغات ظاهر سایت را به شکل واضحی تخریب نماید. حداقل لازم است برای اطمینان از انتخاب جای مناسب تبلیغ در سایت٬ خود را به جای کاربر سایت قرار دهید و یا ظاهر سایت خود را بعنوان یک آگهی دهنده بررسی کنید و ببینید آیا حاضر به نمایش تبلیغ خود در آن سایت هستید؟   


در سایت های حرفه ای فضای تبلیغاتی در صفحه اول بسیار کمتر از صفحات داخلی سایت است. شما هم می توانید بخش اعظمی از تبلیغات را به صفحات داخلی سایت منتقل نمایید و در صفحه اول تنها از یک یا دو تبلیغ مناسب استفاده نمایید.

 

از دیگر مشکلاتی که در فرایند تایید اولیه سایت ها با آن مواجه شده ایم٬ انتخاب گروه های اشتباه توسط مدیران سایت هاست. بطور مثال یکی از وب سایت ها با ثبت نام در گروه سایت های خبری بعنوان گزینه اول، گروه وبلاگ فناوری اطلاعات را بعنوان گزینه دوم و گروه سایت های شخصی را بعنوان گزینه سوم انتخاب نموده است! آیا امکان دارد یک وب سایت بطور همزمان یک سایت خبری٬ یک وبلاگ فناوری اطلاعات و یک وب سایت شخصی باشد؟ لازم است که مدیران سایت ها با انتخاب صحیح گروه ها احتمال پیروزی خود را افزایش داده و از انتخاب گروه های غیر مرتبط پرهیز نمایند.

 

پیشنهاد آخر نیز این است که در تکمیل توضیحات مربوط به وب سایت خود کمی با حوصله بیشتر برخورد نمایید چرا که توضیحات شما به منزله دفاع شما از وب ساتتان می باشد و توسط داوران جشنواره بطور دقیق مطالعه می شوند.

 

این مطلب در سایت جشنواره وب ایران نیز منتشر شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *