گردهمایی کارآفرینان برتر وب و موبایل ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲

به گزارش ستاد خبری ششمین جشنواره وب و موبایل ایران، در این نشست، ملایری با اشاره به تشریح ضرورت‌ها، رویکردها و اهداف کانون کارآفرینان ایرانی به عنوان برگزارکننده این جشنواره، درباره مغفول ماندن کسب و کارهای اینترنتی در ایران، گفت: زبان فارسی سومین زبان اینترنت در زمینه تولید محتوا در جهان است و سایت‌های ایرانی هم در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند اما سهم کسب و کارهای ایرانی در قیاس با جهان، حتی کشورهای مشابه و خاورمیانه بسیار پایین است و این جشنواره تلاش می‌کند اهمیت فعالیت و توجه به این حوزه را در کانون توجه قرار دهد.

وی افزود: کانون کارآفرینان ایران، انجمنی غیرانتفاعی است که با هدف تلاش برای تغییر فضای کسب و کار اینترنتی و ترویج و تشویق این فرهنگ، ایجاد شبکه‌های بومی فعالان، آموزش و افزایش میزان و تنوع سرمایه در دست کارآفرینان تاسیس شده است و جشنواره وب نماد این اهداف در زمینه کارآفرینی آنلاین است.

دبیر اجرایی جشنواره، به استارتاپ ویکندها، به عنوان دیگر فعالیت این کانون اشاره کرد و گفت: این رویداد در سراسر جهان برگزار می‌شود که به همت این کانون، تا بحال ۱۴ بار در ۸ شهر ایران و با حضور ۱۴۰۰ نفر از کارآفرینان جوان برگزار شده است. وی برگزاری روز جهانی کارآفرینی و سایت «کاریا» به عنوان مرجع آموزش کارآفرینان جوان را از دیگر فعالیت‌های این مرکز برشمرد.


در ادامه کنفرانس، شلیله، دبیر علمی جشنواره وب با اشاره به سابقه فعالیت ۶ ساله جشنواره، تصریح کرد:  این جشنواره مستقل و توسط بخش خصوصی، با شرکت تنها ۵۰ سایت شروع به کار کرد و امسال پس از ۶ سال، این تعداد به ۸ هزار و ۲۰۰  سایت و در ۵ بخش اصلی افزایش یافته است. انتخاب برگزیدگان جشنواره وب، امسال توسط ۱۰۰ داور به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های جشنواره وب امسال، کسب و کارهای بالغ، اطلاع‌رسانی، صنایع مرتبط و استارتاپ‌ها (شرکت‌های اینترنتی با سابقه کمتر از ۲ سال) است، افزود: ملاک‌های داوری این سایت‌ها محتوا، طراحی دیداری، کارکرد، تعامل کاربر با سایت و تجربه کلی استفاده کاربر از سایت تعریف شده‌اند.

در ادامه دبیر اجرایی کنفرانس وب و موبایل ایران، به مهمانان ویژه کنفرانس اشاره کرد و گفت: برای ایجاد فضای آموزشی بهتر و ایجاد هم افزایی بیشتر در بین شرکت‌کنندگان، امسال از برترین کارآفرینان آنلاین خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور مانند هروه کویلیه (Herve Cuviliez ) مدیر عامل شرکت دیوانی، امیر اسماعیل بزرگ زاده، مدیر عامل شرکت کونوی  (Conovi)، دنیل بارتل (Daniel Bartel)، مدرس تفکر خلاق مبتنی بر کارآفرینی و برخی مدعوین برگزیده ایرانی همچون فرانک اسکویی، معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک جهان دعوت شده است.

وی ادامه داد: همچنین دن توما (Dan Toma)، مدیر نوآوری شرکت «دویچ تلکام» و از رهبران کارآفرینی اروپا، سهراب جهانبانی، مدیر اجرایی شرکت MarkaVIP، بزرگترین جامعه فروشگاه‌های اینترنتی در خاورمیانه، فرشاد نوشادی، نایب رئیس تکنولوژی و استراتژی بانک سامان از سخنرانان این کنفرانس هستند که آخرین اطلاعات وب و تجارت آنلاین را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

میلاد احرام‌پوش دبیر علمی جشنواره موبایل ایران نیز با اشاره به شرکت بیش از ۱۳۰۰ اپلیکیشن فارسی در جشنواره موبایل ایران  اعلام کرد: سرانجام بعد از ۵ ماه رقابت و داوری جشنواره نرم افزارهای موبایل ایران و شرکت اپلیکیشن فارسی موبایل در سه پلتفرم اندروید، iOS  و ویندوزفون، نامزدهای نهایی این جشنواره، انتخاب شدند. وی افزود: ملاک‌های داوری در این جشنواره کاربردپذیری، تجربه کاربری، خلاقیت، محتوا، برنامه نویسی و ایده تجاری بوده است و بر این اساس نامزدهای نهایی در ۱۳ گروه نرم افزارهای موبایل انتخاب شدند.

احرام‌پوش به آمار حضور در جشنواره موبایل اشاره کرد و افزود: در این جشنواره ۹۸۹ اپلیکیشن در پلتفرم اندروید، ۸۲ اپلیکیشن در پلتفرم آی او اس و ۳۷ اپلیکیشن در پلتفرم ویندوزفون شرکت کردند.

وی با اشاره به محورهای کنفرانس وب و موبایل در روز نخست تصریح کرد: در این روز به بررسی موضوعاتی درباره اکوسیستم نرم‌افزارهای موبایل، مهاجرت از برنامه نویسی وب به موبایل، نحوه درآمدزایی از اپلیکیشن‌های موبایل و ورود به بازارهای جهانی اپلیکیشن‌های موبایل خواهیم پرداخت.

دبیر علمی جشنواره موبایل ادامه داد: به طور کلی صنعت نرم‌افزارهای موبایل در ایران هنوز صنعت نوپایی است و با توجه به استعداد نرم‌افزار نویسان ایرانی در زمینه وب این انتظار می‌رود که این صنعت نیز به مانند وب‌سایت‌های ایرانی به سطح بالا و میانگین جهانی برسد.

گفتنی است مراسم پایانی جشنواره وب و موبایل ایران به همراه کنفرانس وب ایران در روزهای چهارشنبه ۳۰ بهمن و پنجشنبه اول اسفندماه در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر برگزار می‌شود.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این خبر با شماره ۰۹۱۹۹۹۹۰۴۲۰ بخش امور رسانه جشنواره تماس حاصل کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *