جشنواره وب ایران پایان راه نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱

انچه ما در جشنواره وب ایران هرساله شاهد هستیم٬ شکست برای وب سایت هایی است که در جشنواره وب ایران موفقیت های بزرگی کسب کرده اند. کاندیدا شدن ۲۵۰ وب سایت و یا برنده شدن ۵۴ وب سایت از میان ۶۰۰۰ وب سایت شرکت کننده در جشنواره وب ایران به خودی خود موفقیتی بزرگ است برای کسب و کار های اینترنتی٬ اما چه می شود که هر ساله شاهد این هستیم که کاندیدا ها و برندگان جشنواره وب ایران تا میزان ۴۰٪ با شکست مواجه می شوند؟

شاید بتوان گفت عدم توجه مدیران این وب سایت ها به مدل تجاری٬‌نبود سرمایه کافی و بسیاری از عوامل غیر فنی از دلایل اصلی این شکست هاست. حال این پرسش مطرح می شود که چگونه می توان جلوی این شکست ها را گرفت.


توجه به کسب و کار و پیدا کردن مدل تجاری مناسب، به همراه فراهم کردن شرایطی که بتوان جذب سرمایه نمود٬ از ملاک های اصلی برای تضمین موفقیت کسب و کار های نوپا است. جشنواره وب ایران پس از بررسی های کارشناسی از برندگان سومین و چهارمین جشنواره٬ به این نتیجه رسید که می بایست برای این بخش ها نیز آموزشی های درنظر گرفته شود تا موفقیت های بدست آمده در جشنواره وب ایران ادامه داشته باشد.

از این رو ما طرحی دوره های مانند استارتاپ ویکند و استارتاپ نکست را در پیش گرفتیم که برای وب سایت های نوپا که به تازگی راه اندازی شده اند می تواند راهکاری مناسب برای موفقیت های آینده آنها باشد.

پس از برگزاری دو دوره موفیت آمیز استارتاپ ویکند تهران و در آستانه برگزاری سومین استارتاپ ویکند تهران با همکاری دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) و همچنین دوره استارتاپ نکست که در بهار سال آینده برگزار می شود. این فرصت برای برندگان و نامزدهای سایت های برتر در جشنواره وب ایران به وجود آمده است که بتوانند کسب و کار خود را در زمینه های تجاری نیز توسعه بدهند.

سومین استارتاپ ویکند تهران ۹ تا ۱۱ اسفند ماه در تهران برگزار می شود و زمان مناسبی است که پس از جشنواره وب ایران و در میان خوشحالی و شادمانی که پس از برنده شدن و یا کاندید شدن به شما دست داده٬ از تجربیان سال های پیش استفاده کنید تا کسب و کار خود را به سرانجام برسانید. مسیری که شما در آن وارد شدید مسیری است که باید هر روزه با کسب دانش٬ تجربه و توسعه ارتباط های کاری خود٬ روز به روز به سمت موفقیت هایی بزرگ تر حرکت کنید.

از این رو پیشنهاد ما پس از تجربه های سالیان گذشته حرکت شما به سمت تجاری شدن٬ کسب آموزش های لازم و تجربه کردن در محیطی کم هزینه و پیدا کردن و ارتباط با سرمایه گزارانی است که به دنبال کسب و کارهای موفق هستند. استارتاپ ویکند تنها محل برای کسب این مهارت ها نیست٬ اما می تواند گفت در مدل های جهانی٬ استارتاپ ویکند یکی از موفق ترین هاست.

برای اطلاعات بیشتر از سومین استارتاپ ویکند تهران به آدرس startupweekend.ir مراجعه کنید.

به امید دیدار شما در سومین استارتاپ ویکند تهران.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *