توضیح جشنواره وب ایران در مورد روند داوری سومین دوره و چهارمین دوره

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۹

وبنا – پرهام باغستانی – در روند داوری جشنواره وب ایران به گونه ی زیر عمل شده است .

۱. ثبت نام وب سایت ها : ثبت نام بدون محدودیت برای داوران و سایر مدیران وب بوده است و با توجه به اینکه ثبت نام نیاز به تائید مدیر سایت برای کسب جایزه و شرکت در جشنواره داشته این امر نیاز به ثبت نام توسط مدیر سایت داشته است و ممکن است در برخی گروهها وب سایت های شایسته تری نیز وجود داشته باشد که با توجه به عدم ثبت نام توسط مدیر سایت مربور ثبت نام توسط مدیر سایت تائید نگردید .

۲. انتخاب داوران : انتخاب داوران با توجه به سوابق و توانایی داوران که مشخصات داوران و اسامی آنها به طور کامل در بخش داوران وب سایت موجود است آمده است . داوران در همه ی زمینه ها و تخصص ها انتخاب گردیده اند .

۳. نحوه ی داوری : نحوه ی داوری در جشنواره وب ایران به صورت امتیاز دهی از ۰ تا ۱۰ می باشد . ( تصویر مربوطه )

این نحوه ی امتیازدهی به این صورت است که به طور مثال ۳۰ داور امتیازی بین ۰ تا ۱۰ به سایت به طور مثال وبنا میدهند . اگر فرض بگیریم که مدیر سایت وبنا که خود نیز جزء داوران است به سایت خود امتیاز ۱۰ بدهد و داور دیگری که به طور مثال رابطه ی خوبی با سایت وبنا ندارد به این سایت امتیاز ۰ بدهد با توجه به اینکه امیتاز دهی توسط ۳۰ داور صورت میگیرد امتیازی که توسط دو داور ( مدیر سایت وبنا ، داوری که رابطه ی خوبی ندارد ) داده میشود تاثیر چندانی در محاسبه ی امتیاز ندارد .

به طور مثال ۳۰ داور امتیازات زیر را به سایت وبنا داده اند : ۱۰ ( مدیر وبنا )، ۰ ( داور مخالف )، ۴، ۵، ۷، ۸، ۶، ۹، ۲، ۴، ۰، ۱۰، ۵، ۸، ۹، ۵، ۷، ۸، ۵، ۵، ۷، ۹، ۴، ۲، ۷، ۴، ۸، ۵، ۹، ۶

میانگین امتیاز سایت وبنا با محاسبه ی رای مدیر وبنا و داور مخالف ۵.۹۳ می شود و بدون احتساب امتیاز بالا یعنی ۱۰ و امتیاز پائین ۰ امتیاز وبنا ۶.۰۷ میشود و بدون احتساب رای مدیر وبنا امتیاز سایت وبنا ۵.۷۹ میشود.

با توجه به اینکه امسال جشنواره وبنا رای کلیه داوران را در نظر گرفته است امتیاز بالای مدیر یک سایت که خود نیز جزء داوران باشد تاثیر چندانی در امتیاز کلی ندارد و رای مدیر وب سایت مذکور فقط حدود ۰.۱ امتیاز را امتیاز کلی را در بر میگرد .

این نحوه ی امتیاز دهی که در کلیه جوایز وب جهانی مانند وبی آواردز و برخی مسابقات جهانی انجام میپذیرد.

۴. انتخاب کاندیداها و برنده نهایی : انتخاب کاندیداها از بین ۳ سایت که امتیاز بالاتری را به خود اختصاص داده به عنوان کاندیدا نهایی و نهایتا سایت برتر به عنوان برنده اعلام خواهد شد .

داوری چهارمین دوره جشنواره وب ایران: داوری چهارمین دوره در دو مرحله انجام خواهد پذیرفت الف – مرحله ی اول معیارهای عمومی نظیر استانداردهای وب ، معیارهای اولیه ی کاربردپذیری (Usability) ، معیارهای اولیه دسترسی پذیری (Accessibility) ب – مرحله ی دوم ، معیارهای نهایی کاربردپذیری و دسترسی پذیری و معیارهای تخصصی هر گروه از لحاظ محتوا و …

سایر موارد تخصصی نیز در جلسات داوران مطرح میگردد و معیارهای اولیه کلیه گروهها و معیارهای اصلی هر گروه نیز در زمان ثبت نام و برگزاری چهارمین دوره اعلام میگردد .

 

حامیان سومین جشنواره وب سایت های ایران
 

Styles OLC IranPHP iClub Jahan Data Javan Rayaneh DiGiKala friendfa albasco kaspid rapidworld narbella locopoc arta

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *