دیاکو نوروزی، معاون بازاریابی جیرینگ، در گفتوگو با خبرنگار سازمان خبری سیتنا در خصوص زمینه فعالیت جیرینگ در ایران، گفت: جیرینگ با هدف تسهیل در پرداخت از طریق تلفن همراه یا همان mobile payment پا به عرصه وجود گذاشت؛ چراکه این شرکت ایده اصلی کیف پول الکترونیکی را مد نظر داشت و به دنبال گسترش فرهنگ کیف پول الکترونیکی در میان مردم بود.
او همچنین اضافه کرد: از آن جایی که پرداخت از طریق تلفن همراه، مبحث نسبتا تازهای به شمار میرود، بانک مرکزی در این زمینه در پی تدوین آیین نامهای با عنوان سپاس بر آمد تا این کار با سرعت بیشتری به انجام برسد، اما چون تدوین این آیین نامه مدت زمان زیادی به طول انجامید و ما نمیتوانستیم کسب و کارمان را معطل کنیم برای ارائه خدمت به مردم نسبت به فروش شارژ برای تلفنهای اعتباری همراه اول و کدهای USSD در بازار اقدام کردیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بانکها پیرو قوانین بانک مرکزی مشغول ارائهی خدمات به مردم هستند و ما به دلیل داشتن یک فضای گستردهاپراتوری که در پشت کار داریم، به دنبال ارائهی سرویس و خدمات به روش پرداخت از طریق تلفن همراه یا همان mobile payment بودیم و در راستای ارائهی این خدمات به این مقوله وارد شدیم.