اظهارات معاون وزیر ارتباطات درباره رفع مشکلات تجارت الکترونیکی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری تسنیم نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در نوزدهمین کنفرانس ملی انجمن کامپیوتر با بیان این مطلب که مجموعه دروس و مهارت‌‌هایی که در نظام آموزشی مطرح می‌شود با شرایط موجود، هماهنگ نیست تصریح کرد: انجمن کامپیوتر ایران می‌تواند به عنوان یک نهاد علمی، پاسخ این سوال را که «فاصله میان نظام آموزش با روندهای توسعه فناوری برای پاسخگویی به نیازهای موجود چیست و چگونه قابل جبران است؟» را به نهادهای تصمیم‌گیر ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان،‌ متوسط و خرد اتخاذ شده برای افزایش سقف بازار،‌ راحت‌تر کردن نظام کسب‌و‌کار و حمایت از فعالان،‌ تصریح کرد: در تلاش هستیم با فراهم کردن بسترهای زیرساختی از یک سو و برطرف کردن برخی مشکلات در حوزه دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیک برای افزایش تقاضا از سوی دیگر،‌ زمینه توسعه به کارگیری فناوری اطلاعات فراهم شود.

شکاف توسعه‌ای که به واسطه ورود تکنولوژی میان کشورها ایجاد می‌شود از دیگر موضوعات مورد بحث در این همایش بود و تاکید شد، پیش از این درآمد سرانه در ایران بیشتر از بسیاری از کشورها نظیر ژاپن و سنگاپور بود اما ورود تکنولوژی به آن کشورها در حال حاضر، درآمد سرانه در ژاپن به چیزی نزدیک به ۵۰ هزار دلار رسیده که این رقم در کشور ما پنج هزار دلار است.


بر همین اساس، در سه دهه اخیر و به واسطه نقش پیشران IT،‌ نسبت سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات به تولید ناخالص داخلی به یکی از شاخص‌های توسعه کشورها تبدیل شده است.

میزان ترافیک جهانی از دیگر مباحث مطرح بود که میزان آن در جهان حدود ۱۷۰ ترابیت عنوان شده که به اعتقاد کارشناسان با توجه به داشتن یک درصد جمعیت جهان در ایران،‌ می‌بایست یک درصد از پهنای باند اینترنت که در جهان مصرف می‌شود در کشورمان پیاده‌سازی و استفاده شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *