راه‌یابی سه پروژه ایرانی به مرحله نهایی WSIS 2014

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

این جایزه بین‌­المللی به منظور تحقق مصوبات اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی و با پشتیبانی سازمان ملل متحد طراحی شده است. این نشست بین‌المللی که با میزبانی اتحادیه بین‌المللی مخابرات و همکاری برخی دیگر از سازمان‌های بین‌المللی برگزار می­‌گردد، مهم‌ترین نشست در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در دنیا است. در ذیل، عنوان و گروه پروژه‌هایی که از کشور جمهوری اسلامی ایران به این مرحله راه یافته‌اند، ذکر شده است:

عنوان پروژه  گروه  متولی
Design and Implementation of ICT Measurement System for Iran C1 سازمان فناوری اطلاعات ایران
Hubco: A window to the New Markets C8 شرکت پرورش داده ها
Research Center for ICT Strategic and International Studies C18 دانشگاه علم و صنعت ایران

 

شایان توجه است که از میان پروژه‌های فوق، پروژه هاب‌کو که طراحی و پیاده‌­سازی آن در بخش فن‌آوری­‌های نوین شرکت پرورش داده­‌ها به انجام رسیده، یک پروژه استارتاپ و خلاق ایرانی است که توانسته از میان پروژه‌های گوناگون از سراسر دنیا به این مرحله وارد شود.


شبکه هاب‌کو راهکاری جامع و مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف را با هدف بهبود و تسهیل فرآیندهای کسب و کار ارایه نموده است. سرویس استعلام بهای کالا یکی از ابزارهای این شبکه تحت وب است. این شبکه به سرعت در حال توسعه است و خدمات بیشتری در حال اضافه شدن به سبد خدمات آن هستند.

به طور کلی، این شبکه بستری را برای دو گروه مصرف‌کنندگان و تامین‌کنندگان کالا میسر کرده است و به عنوان یک ابزار بازرگانی با هدف رشد و توسعه کسب و کار به کمک این دو گروه آمده است. استفاده از سامانه استعلام بها در شبکه هاب‌کو از یک سو سبب افزایش شفافیت و سادگی فعالیت‌های مرتبط می شود و از سوی دیگر باعث کاهش هدر رفتن منابع سازمان ازجمله زمان و هزینه خواهد گردید. برای ورود به شبکه هاب کو به آدرس اینترنتی www.hubco.ir مراجعه فرمایید.

در این مرحله از این جایزه بین­‌ا‌لمللی، مبنای انتخاب نهایی پروژه­‌ها،  Public Online Voting یا رای‌­گیری برخط عمومی است. این رای‌­گیری برای همه آزاد است و از طریق وب‌سایت رسمی WSIS Project Prizes 2014 صورت می­‌پذیرد. این رای­‌گیری در روز ۱۸ آوریل ۲۰۱۴ مصادف با ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ به پایان خواهد رسید. کلیه پروژه­‌ها در ۱۸ گروه مجزا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. شایان توجه است برای احتساب رای شرکت‌کنندگان در رای‌گیری، بایستی از هر یک از ۱۸ گروه حتماً به یک پروژه رای بدهند. رای آن دسته از رای‌­دهندگانی که به ۱۸ پروژه رای نداده باشند شمارش نخواهد شد.

اگر قصد دارید با رای دادن به این پروژه‌های ملی آنها را حمایت کنید، به سایت رسمی ITU WSIS به آدرس http://groups.itu.int/stocktaking/WSISProjectPrizes2014.aspx  مراجعه نموده و پس از عضویت در سایت مربوطه به علاوه بر ۱۴ پروژه در گروه‌­های دیگر، به پروژه‌های ایران در گروه­‌های ذکرشده رای دهید:

۱-     شبکه هاب‌کو (Hubco: A window to the new markets) در گروه ۸ (Category 8: ICT applications: benefits in all aspects of life E-business)؛

۲-     پروژه نظام پایش شاخص‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشور (Design and Implementation of ICT Measurement System for Iran) در گروه ۱ (C1)؛

۳-     پروژه Research Center for ICT Strategic and International Studies در گروه ۱۸ (C18).

همچنین می‌­توانید برای شرکت در این رای‌­گیری به سایت http://votefor.hubco.ir  که به­ منظور تسهیل در رای­‌گیری طراحی و پیاده‌­سازی شده است، مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *