مصوبات جدید کمیته فیلترینگ

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۲

بنا به اعلام خبرگزاری فارس، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم‌چنین از تشکیل جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه (فیلترینگ) با حضور وزرا و برخی اعضا اصلی خبر داد.

واعظی اضافه کرد با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید لازم بود، با تشکیل جلسه‌ای، رویکردها و سیاست‌های دولت جدید، به اطلاع سایر اعضای کارگروه می‌رسید. وی این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد در این جلسه بر اصول کلی تفاهم وجود داشت، بر این اساس که سایت‌های ضد دین یا غیر اخلاقی که معمولا مورد مخالفت عموم مردم و خانواده‌ها است محدود شوند و سایت‌هایی که مفسده انگیز نیست و مورد نیاز مردم برای افزایش آگاهی است، دچار مشکل نشوند.

واعظی همچنین در مورد نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه نیز، گفت استفاده از این نرم‌افزارها مشکلی ندارد، مگر اینکه حریم خصوصی افراد را مورد تهاجم قرار دهد که در این صورت نیز تنها همان بخشی که به حریم خصوصی لطمه می‌زند، غیر فعال می‌شود و سایر بخش‌های آن باید قابل استفاده باشد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد در گذشته نیز نظر کارگروه بر بسته و مسدود شدن شبکه‌ها به دلیل ملاحظات اقتصادی و درآمدزایی برای اپراتورها نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *