شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲

 

به دور از هیچ تحلیل فنی و اقتصادی بر روی این پروژه٬ توجه شما به پاسخ ایمیلی جلب می کنیم که در ادامه مرحله ثبت وب سایت در سایت شاپرک برای ما ارسال شده است.

تمرکز تمام درگاه ها روی یک دامنه ( shaparak.ir ) ٬ ایجاد محدودیت ۲ درگاه برای یک وب سایت و همچنین اجبار به داشتن نماد اعتماد٬ مواردی است که نمی شود به صورت آیین نامه و قوانین داخلی به یک شرکت یا کسب و کار وارد کرد.


لازم است تا٬ اعمال این گونه محدودیت ها توسط نظام بانکی توسط حقوقدانان و کارشناسان این حوزه با توجه به قوانین بانکی٬ تجارت و دیگر قوانین جاری کشور به صورت جدی بررسی شود. تا در صورتی که چنین قوانینی باعث لطمه به کسب و کار های و تجارت الکترونیکی می شود٬ قبل از ایجاد مشکل برای کسب و کارها ٬ اقدامات لازم جهت اصلاح چنین فرایند هایی انجام پذیرد.

 

متن کامل ایمیل:

 

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک

پذیرندگان محترم فروشگاه های اینترنتی

همانطور که مستحضر هستید بر اساس سیاست¬های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و طبق برنامه¬ریزی¬های انجام شده کلیه پرداخت¬های اینترنتی تا پایان آذر ماه سال جاری در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت «شاپرک» متمرکز شده و تراکنش های مذکور صرفا از طریق شاپرک یکپارچه سازی می شود. لذا پذیرندگان محترم اینترنتی برای اخذ درگاه پرداخت اینترنتی لازم است در فرصت زمانی باقیمانده نسبت به انجام موارد زیر اقدام نمایند:

اخذ درگاه پرداخت اینترنتی صرفاً از طریق شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت دارای مجوز

از آنجاییکه کلیه پرداخت اینترنتی شامل خرید کالا یا خدمات و پرداخت قبض در شبکه شتاب از تاریخ مقرر شده طریق بانک ها متوقف خواهد شد، لذا پذیرندگان اینترنتی برای اخذ درگاه پرداخت اینترنتی فقط باید از طریق عقد قرارداد با شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت دارای مجوز بانک مرکزی که بر روی سایت شاپرک اسامی آنها اعلام شده است اقدام نمایند.

تسویه حساب

تسویه حساب با پذیرندگان در پایان روز مالی انجام و با توجه به نوع فعالیت سایت یا فروشگاه اینترنتی، حجم تراکنش¬ها و توافقات بین پذیرنده با شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP)، وجه آن حداقل در اولین سیکل پایا، در روز مالی بعد از آن پرداخت می گردد.

تغییر آدرس URL

کلیه صفحات پرداخت اینترنتی تحت دامنه شاپرک به آدرس shaparak.ir تعریف و به شکل https://PSPname.shaparak.ir خواهند بود. لذا بر این اساس در آدرس معرفی شده و در قسمتPSPname نام شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک ذکر می شود و بر اساس نام شرکت متغییر خواهد بود. لذا پذیرندگان محترم برای تغییر آدرس URL صفحه درگاه پرداخت اینترنتی لازم است با هماهنگی شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد، از طریق پشتیبانان فنی سایت خود، نسبت به تغییر آدرس URL اقدام نمایند.

استفاده از حداکثر دو درگاه پرداخت اینترنتی در سایت پذیرنده

از آنجاییکه تغییرات ساختاری و افزایش کیفیت ارائه خدمات، نیازی به تعدد درگاه های پرداخت برای یک سایت یا فروشگاه اینترنتی وجود ندارد و از نظر دارندگان کارت های بانک های مختلف این درگاه ها تفاوتی نخواهند داشت از این رو هر سایت یا فروشگاه اینترنتی حداکثر می تواند همزمان از دو درگاه پذیرش اینترنتی استفاده نماید. پذیرنده اینترنتی می تواند نسبت به انتخاب درگاه های پرداخت اینترنتی بر اساس کیفیت خدمات مورد نظر خود اقدام نموده و همچنین حساب مربوط به هر بانکی را جهت تسویه مبالغ تراکنش ها به شرکت مذکور اعلام نمایید.

اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

طبق مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کلیه پذیرندگان موظف به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی می باشند و لازم است در فرصت زمان باقیمانده هر چه سریعتر نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. پذیرندگان محترم در صورت بروز مشکل در اخذ نماد می توانند از طریق شرکت های PSP خود نسبت به تسریع این موضوع اقدام نمایند.

نکته:

در نهایت لازم به ذکر است، به منظور جلوگیری از تخلف و کاهش امکان سوء استفاده، بخصوص جلوگیری از هک اطلاعات دارندگان کارت با روش هایی مانند فیشینگ (Phishing) که متداول ترین روش سوء استفاده است، درگاه های پرداخت اینترنتی از SSL معتبر به نام شبکه الکترونیکی پرداخت کارت «شاپرک» استفاده می نمایند.
با توجه به رسالت شاپرک جهت شفاف سازی، اخبار مربوط به این حوزه در اولین فرصت برای اطلاع شما ارسال خواهد شد.

کد رهگیری ثبت نام شما در سامانه: ۱۳۸۴۰۰۱۴۱۲

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *