نخستین جشن سالانه موسیقی ما با حضور اهالی موسیقی در تالار وحدت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۲

 

ابتدای این برنامه با پخش سرود ملی ایران آغاز و در ادامه تیزر معرفی برنامه، بروی ال‌ای دی‌های نصب شده در سالن رفت که در آن خلاصه‌ای از روند برگزاری نظرسنجی انتخاب بهترین‌های موسیقی کشور روایت شده بود و در بخش‌های دیگری از این تیزر نیز اطلاعاتی درباره سایت «موسیقی ما»، از ابتدای شکل گیری و شروع به کارش و همچنین آشنایی با بخش‌های مختلف این سایت، نمایش داده شد.

در بخش اول اعطای جوایز، قطعه موسیقایی «رودابه و زال» با خوانندگی همایون شجریان به عنوان قطعه منتخب دو شاخه کار‌شناسی و مردمی معرفی شد که این خواننده جوایز خود را در حضور محمد سریر، محمد علی بهمنی و مجید درخشانی دریافت کرد. محمد سریر رییس هیات مدیره خانه موسیقی در مراسم اهدای جوایز این بخش گفت: در روزهایی که مشغول رفت و آمد به مراسم تشییع پیکر و یادبود تعدادی از بزرگان موسیقی ایران هستیم برگزاری این جشن‌ها برای ما اتفاق بسیار خوشایندی است که امیدوارم استمرار پیدا کند. وی ادامه داد: در همه جای دنیا برای اینکه مردم سرزمین‌های مختلف در شادی به سر برند مراسم زیادی را طراحی می‌کنند که روحیه نشاط و شادابی به مردم آنجامعه تزریق شود و من بسیار خوشحالم که این بار در کنار اهالی موسیقی در جشنی حضور دارم که این بار برای من غم‌انگیز نیست.


همایون شجریان هم بعد از دریافت تندیس طلایی بهترین قطعه موسیقی سنتی گفت: سپاسگزار همه کسانی هستم که در این مراسم به من رای دادند و این افتخار من است که کار من هم مورد کار‌شناسان و هم مورد پذیرش مردم قرار گرفته است. امیدوارم این کار توانسته باشد با احساسات زیبای شما مردم نازنین ارتباط برقرار کند. آغاز چنین حرکتی با همت بخش خصوصی خیلی دور از ذهن بود اما دوستان من در «موسیقی ما» این را به حقیقت رساندند و من اطمینان دارم برگزاری مستمر چنین رویدادهایی در موسیقی باعث ایجاد انگیزه‌های بیشتر در بین اهالی موسیقی خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل این گزارش به سایت موسیقی ما مراجعه کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *