برخورد با متخلفان درحوزه میزبانی وب

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲

 

به نقل از آی تی رسان – رئیس کمیسیون فضای مجازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اعلام این خبر در نشست خبری دیروز گفت:« دراین طرح که با هدف نظم بخشی و رعایت قانون نظام صنفی رایانه‌ای اجرا می‌شود، با شرکت‌هایی که استانداردهای میزبانی وب را رعایت نمی‌کنند و حائز شرایط قانونی برای ارائه خدمات لازم در این فضا نیستند، برخورد قانونی خواهد شد.»

مهرداد سیجانی با اشاره به اینکه شرکت‌های میزبانی وب برای استاندارد کردن فعالیت خود و اخذ مجوز از سازمان تنها یک ماه فرصت دارند، ادامه داد:«در همین رابطه کمیسیون فضای مجازی مطابق اصول این طرح که در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به تصویب رسیده، معیارها و استانداردهای حداقلی را مطرح می‌کند و خدمات مشاوره‌ای را برای دستیابی به این استانداردها ارائه خواهد کرد.»


او درخصوص نحوه برخورد با متخلفان میزبانی وب گفت:« این مواجه قانونی ابتدا از طریق فیلتر شدن سایت و سپس با مسدودسازی سرویس دهنده متخلف صورت می‌گیرد.» سیجانی هدف اصلی از اجرای طرح ساماندهی فعالیت درحوزه میزبانی وب را رعایت حقوق فعالان قانونی و مصرف‌کنندگان این حوزه خواند و افزود:« با اجرای این طرح نه تنها حقوق مصرف‌کننده و اعتماد و سرمایه اجتماعی تامین خواهد شد، بلکه شرایطی فراهم می‌شود که فعالان مجازی بتوانند به صورت قانونی فعالیت خود را توسعه بخشند.»

در ادامه این نشست خبری که با حضور خبرنگاران در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد، پیمان نورایی، رئیس کارگروه زیرساخت کمیسیون فضای مجازی از اجرای طرح نماد اطمینان برای شرکت‌های میزبانی وب خبر داد. نورایی با اشاره به اینکه طرح نشان اطمینان خدمات میزبانی وب در واقع درجه بندی کیفی این نوع شرکت‌ها است، گفت:« براساس آنچه که در این طرح آمده، کیفیت کاری شرکت‌ها از یک تا پنج ستاره مشخص شده و حداقل کیفیت با یک ستاره نمایش داده می‌شود.» او در رابطه با معیارهای حداقلی کیفیت افزود: «دارا بودن پورتال پشتیبانی، سیستم ثبت تیکت و امکان رسیدگی به شکایات به صورت ۲۴ ساعته و ثبت سفارش و حضور آنلاین بدون درنگ، از سایر استانداردهای قابل بررسی در این طرح است.»

نورایی ادامه داد: «حداقل‌های کیفی برای این طرح شامل درج اطلاعات کافی،‌ نام و نشانی و تلفن ثابت شرکت و ساعات کار مشخص (حداقل ۴۰ ساعت) برای شرکت‌ها ، درج مشخصات سرویس‌های ارائه دهنده و امکان پاسخگویی حضور مشترکان توسط کارشناس فروش و پشتیبانی است.» رییس کارگروه زیرساخت با بیان اینکه معیارهای فوق ویژگی‌های حداقلی است، ادامه داد:« در حال حاضر مشغول جذب ممیزان معتبر برای اجرای این طرح و فرهنگ سازی در این حوزه هستیم.»

کمیسیون فضای مجازی که پیش از این با عنوان کمیسیون نشر الکترونیک و رسانه‌های دیجیتال شناخته می‌شد با حضور ۱۲ نفر از کارشناسان و مدیران حوزه رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی با هدف بررسی مسائل و مشکلات فضای مجازی، کمک به بهبود کسب و کار و تعامل بخش دولتی به عنوان نماینده بخش خصوصی در این حوزه تشکیل شده است. همچنین درحال حاضر چهارکارگروه تخصصی این کمیسیون شامل کارگروه‌های زیرساخت، وب، آموزش الکترونیکی، و وب‌سایت‌ها به عنوان بازوان تخصصی کمیسیون فضای مجازی، طرح‌های مختلف این حوزه را پیگیری می‌کنند.

 

http://itresan.com/14382/anjoman-nezam-senfi.html#ixzz2WZMlmbnC

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *