گفتگو با بنیانگذاران استارتاپ پونیشا

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲

 

اگر چه نمونه های بسیار بزرگ و قدرتمند از سایت های Freelancing (کار خودفرما) و این نوع کسب و کارهای آنلاین در دنیا وجود دارند، اما این روش کسب و کار به دلایل مختلفی از جمله مشکلات ارتباطات اینترنتی کشور، در ایران بی توجه رها شده بود.  یک نمونه از کسب و کارهای بزرگ و جهانی این بازار، Elance.com است که خود زمانی یک استارتاپ بوده. به دلیل وجود مشکلات ناشی از تحریم های مالی و دشواری های انتقال پول از خارج به داخل، این سایت عملا برای اکثر فریلنسرهای ایرانی غیر قابل استفاده است.

Elance در گزارش اشتغال آنلاین جهانی در سه ماه اول سال ۲۰۱۳ برآورد کرده است که ۶۰ میلیون دلار تنها در آن سه ماه  به فریلنسرها پرداخت شده است. گزارش وضعیت بازار کارِ آزاد (Freelancing) در سپتامبر ۲۰۱۲ هم می تواند اهمیت و وسعت این بازار را بهتر و بیشتر نمایان کند.


هدف پونیشا این است که در ۵ مرحله، برون سپاری کارها را آسانتر و بهتر کند. وب سایت این کسب و کار نوپا به شما به عنوان کارفرما امکان جستجو در میان صدها پیمانکار را با تحصص ها و توانایی های مختلف می دهد.  یکی از هوشمندی های بنیانگذاران این استارتاپ، ایجاد کانال های اطلاع رسانی و ارائه مطالب آموزشی، نمونه های موفق و نکات مهم برای ارتباط با کارفرمایان، انجام سریعتر و موفق کارها، و … است. این کار موجب ایجاد اعتماد پیمانکار و کارفرما، نسبت به پونیشا شده است و کمک کرده است تا پونیشا به عنوان یک قاضی منصف در ذهن هم پیمانکار و هم کارفرما، نقش ببندد.

در ادامه توجه شما را به مصاحبه ی تحلیلی با بنیانگذار استارتاپ و مدیر سایت پونیشا آقای نیما نورمحمدی، جلب می نمایم. با این امید که این سری از گفتگوهای تحلیلی بتواند برای همه کارآفرینان مفید واقع شود و به کسانی که ایده ای در ذهن دارند اما هنوز درباره آن کاری انجام نداده اند، انگیزه کافی و نگرش درست برای شروع را بدهد.

 

متن کامل این مصاحبه را در سایت خوشفکری مشاهده کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *