در این ارزیابی اپراتورهای PAP وSAP بر اساس الگوی ارزیابی برگرفته از مدل های تعالی سازمانی ( EFQM ) و جایزه ملی کیفیت ایران (INQA) و با بهره گیری از منطق رادار در چهار محور ( ۱. رضایت مندی کاربران و مشتریان بالحاظ نمودن کیفیت سرویس، ۲. قانونمداری و توسعه فرهنگ و ادبیات رگولاتوری، ۳. انجام تعهدات توسعه و اجراء، ۴. عملکرد شبکه ) مورد سنجش قرار می گیرند و بیشترین شاخصها در محور رضایتمندی مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد.
از برجسته ترین نتایج این ارزیابی می توان به افزایش آگاهی کاربران نهایی برای انتخاب و یا تغییر اپراتور سرویس دهنده خود اشاره کرد.
جدول رتبه بندی دارندگان پروانه (PAP)
رتبه | نام اپراتور PAP |
۱ | شرکت پارسان لین ارتباطات |
شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل) | |
۲ | شرکت انتقال دادههای آسیا تک |
۳ | شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات |
۴ | شرکت ندا گستر صبا |
۵ | شرکت داده پردازی فن آوا |
شرکت انتقال دادههای رهام داتک | |
۶ | شرکت داده گستر عصر نوین |
۷ | شرکت مخابرات ایران |
۸ | شرکت عصر انتقال دادهها |
جدول رتبه بندی دارندگان پروانه (SAP)
رتبه | نام اپراتور SAP |
۱ | شرکت ارتباطات ماهوارهای سامان |
۲ | شرکت پارس ارتباطات |
۳ | شرکت آرین ماهواره |
۴ | شرکت عصر ارتباطات بینالملل پارس کار |
۵ | شرکت توسعه ارتباطات فراست |
شرکت ایران سولار | |
۶ | شرکت فن آوا ماهواره |