مجله اینترنتی «دخت ایران» با عنوان «زنان و مجلس» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱

وبنا – مجله اجتماعی فرهنگی ادبی «دخت ایران» شماره ۳۶ خود با  عنوان «زنان و مجلس» را به بررسی وضعیت حضور نمایندگان زن در مجلس اختصاص داده است. در بخش گفتگوی این شماره و با عنوان «از الگوی نماینده تا نماینده زن» گفتگوی مفصل دخت ایران با «زهره الهیان» نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به چاپ رسیده است.

این مجله همچنین در گفتگوی اختصاصی با «لاله افتخاری» نماینده مردم تهران در مجلس، نظرات وی را پیرامون بررسی وضعیت فعلی حضور زنان در مجلس جویا شده است.

در سرمقاله شماره ۳۶ دخت ایران با عنوان «حزب زنان» و به قلم «حمیدرضا غلامزاده» می خوانیم: «ساختار سیاسی ایران به نحوی است که روح مردسالاری همچنان در فضای سیاسی آن جریان دارد. در شرایط خنثی، زنان از فرصت و اعتماد به نفس کمتری برای دستیابی به مناصب بالاتر برخوردارند؛ علاوه بر این، مردان سیاستمدار نیز کمتر به اهمیت حضور زن و جایگاه زنان بها می‌دهند و تنها برای پر شدن فهرست انتخاباتی و آن هم در اواخر فهرست به سراغ زنان می‌روند. اما باید انصاف داشته باشیم و بپذیریم که بخشی از این تقصیر بر عهده خود زنان است ….» 

بررسی روند تشکیل کمیسیون زن و خانواده از زمان تصویب تا کنون، تقابل تعداد نمایندگان زن و مرد در مجلس جمهوری اسلامی ایران و نیز در کشورهای دیگر در قالب اینفو گراف از جمله مطالب جالب توجه این شماره دخت ایران است.
از دیگر عناوین این مجله اختصاصی حوزه زنان می توان به «زن برای مجلس مثل بنزین برای آتش است»، «فعالیت در اجتماع برای زنان مجاز است» و «جای بزرگان » اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند مطالب این مجله را در پایگاه اطلاع رسانی www.dokhtiran.com مشاهده نمایند.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *