آغاز به کار ثبت نام پنجمین دوره ذره بین طلایی + گزارش

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱

وبنا – دومین نشست خبری و آغاز ثبت نام در پنجمین دوره ذره بین طلایی هفته گذشته در کافه کتاب لاله زار برگذار شد. ذره بین طلایی از سال ۸۲ تا ۸۵ برگذار شده است و دوره بعدی آن نیز امسال برگذار خواهد شد.

مهدی رودکی در این نشست به این نکته اشاره کرد که مانند سینما که سیمرغ بلورین برای تشویق کارگردانان و فیلم سازان وجود دارد٬ باید جایزه ای برای کسانی که بروی SEO سایت ها وقت می گذارند و سئو پاک را رواج می دهند داشته باشیم تا انگیزه ای برای این افراد باشد. 

آقای هاشمی دبیر اجرایی ذره بین طلایی در این نشست گفت :  قبل از مسابقه کلاس هایی را برای آموزش شرکت کنندگان ترتیب خواهیم داد تا شرکت کنندگان بیشتر و بیشتر در مورد سئو اطلاعات کسب کنند. برای شروع مسابقه شرکت کنندگان را در گروه های ۳ نفره تقسیم بندی می کنیم که این افراد را براساس دانش طراحی، محتوا و تحلیل در این گروه ها قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: “مسابقه به این صورت است که برگذار کنندگان مسابقه کلمه یا کلماتی را انتخاب کرده و به گروه ها می دهند تا آنها کار خود را برای ثبت دامنه، طراحی و محتوا شروع کنند.”

به شرکت کنندگان در این مسابقه ۳ ماه فرصت داده می شود تا بروی سئو سایت خود کار کنند و یک سئو پاک را بروی سایت پیاده سازی کنند. در این سه ماه نشست های خبری برگذار می شود تا هم گروه ها از کمک مربیان خود استفاده کنند و هم کارهایی را که انجام داده اند ارائه دهند.

هاشمی افزود: ؛ بهتر است کسانی که در این مسابقه شرکت می کنند آشنایی با طراحی سایت و سئو داشته باشند و کسانی که بتوانند محتوا مناسبی برای سایت تهیه کنند.”

آقای رودکی به این نکنه اشاره کرد که آن کلمه ای که برای شرکت کنندگان انتخاب می شود به احتمال زیاد از طرف اسپانسر خواهد بود و از طرفی این اسپانسر کمک می کند تا جوایز بهتری که سزاوار آنها است برای گروه های اول تا سوم تهیه شود.

رودکی افزود: “رتبه کاذب در این مسابقه هیچ امتیازی در بر نخواهد داشت و باید این سئو که برای سایت انجام می شود از نوع سئو پاک باشد و اگر بعد از انتخاب سایت برتر متوجه شویم که از سئو غیر واقعی استفاده شده است جایزه پس گرفته خواهد شد. البته احتمال آن بسیار کم است و ایران سئو این اطمینان را می دهد که این سایت به طور واقعی انتخاب شده است.”

رودکی سپس تاکید کرد که باید بازار را آگاه نمود و سرویس سئو را به کسب و کار شناساند تا بتوانند در هر مرحله پیشرفت کار را ارزیابی کنند نه آنکه تصور کنند که کاری از دست آنها ساخته نیست. 

جایزه دوره قبل که در سال ۸۵ برگذار شد برای گروه اول ۳ سکه، برای گروه دوم ۲ سکه و برای گروه سوم ۱ سکه به همراه تندیس ذره بین طلایی بوده است.

آقای امیر توکلی مدیر سایت مهدی کا در مورد فیلتر شدن گوگل، فیلتر شدن تبلیغات آن و همچنین تاثیر آن در سئو پرسیدند و در جواب از آقای رودکی شنیدند که این نوع از افراد شناختی از فضای اینترنت و وب ندارند و موتور جستجوگر داخلی توانایی پشتیبانی از کاربران را نخواهد داشت و با اشاره به نظر سنجی سایت ایتنا که در مورد اعتماد کاربران به جی میل که بالای ۸۰ درصد است گفت که نمی توانند کاربران را برای استفاده از گوگل منع کنند. 

رودکی در ادامه این نشست افزود “که کاربران سئو سایت را فقط به پیج رنک و الکسا می دانند و معتقد است که سئو ارتباط زیادی با پیج رنک و الکسا ندارد. او در توضیح ادامه داد: آنچه که اکنون با نام خدمات سئو ارایه می‌شود، شفاف نیست.”

ثبت نام ذره بین طلایی از ۲۰ مهر ماه شروع شده و تا ۲۰ آبان ماه ادامه دارد. برای مشاهده سایت به آدرس www.iranseo.com/award/91 مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *