تاثیر عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی کاربران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱

وبنا – تاثیر عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی کاربران آن بررسی می شود.

نشست اردیبهشت «پژوهشگران رسانه‌های اجتماعی ایران» با بررسی «تاثیر عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی کاربران آن» ۳۱ اردیبهشت ماه جاری با حضور اساتید، کارشناسان و پ‍ژوهشگران این حوزه در باشگاه وب ایران برگزار می شود.

به گزارش وب سایت رسانه‌های اجتماعی، سخنران این نشست، لیلا موسوی نصب کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی است که به دنبال پاسخ به این سوال است که ویژگی مجازی بودن شبکه های اجتماعی چه تغییری را در سرمایه اجتماعی در جامعه ایجاد می کند.

وی برای پاسخ به این سوال با یک روش تحقیق ترکیبی در دو بخش کمی و کیفی با ۳۰۰ پرسشنامه اینترنتی در بخش کمی با روش نمونه گیری غیر احتمالی و به صورت گلوله برفی و ۲۰ مصاحبه عمیق نیمه ساخت یافته با روش غیر احتمالی هدفمند با روش تحلیل مضمونی انجام داده است که نتایج آن در این نشست ارایه می شود.

در چکیده پایان نامه وی با عنوان «تاثیر عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی کاربران آن» آمده است، با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و تاریخی کشور ایران و با توجه به در حال گذار بودن این جامعه، نتایج بررسی های این پژوهش بیان می کند که فیس بوک به عنوان یک شبکه اجتماعی مجازی تنها در صورتی می تواند در افزایش سرمایه اجتماعی موثر باشد.

گفتنی است، ششمین نشست  «پژوهشگران رسانه‌های اجتماعی ایران» توسط وب سایت رسانه‌های اجتماعی و باشگاه وب ایران برگزار می شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *