سایه فیلترینگ روی لوکوپوک

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱

وبنا – ساعت ۲ بامداد پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت لوکوپوک فیلتر شد و هنوز سایه فیلترینگ بر روی این سایت معتبر در زمینه آگهی سنگینی می کند.

محمودزاده مدیر وب سایت در گفتگو با وبنا ضمن اعلام اعتراض به فیلتر شدن غیرعادی این سایت گفت وب سایت لوکوپوک تحت مدیریت شرکت آرتمیس سالهاست که با تلاش فراوان به یکی از کسب و کارهای معتبر و کارآفرین در فضای مجازی تبدیل گردیده است و این سایت علی رغم ثبت در سیستم ساماندهی و بر خلاف ماده ۲۱ قانون جرائم رایانه ای فیلتر شده است.

طبق این قانون چنانچه وب سایتی به اشخاص حقیقی یا حقوقی حاضر در ایران که امکان ارتباط با آنها وجود دارد متعلق باشد، نباید تا زمان صدور دستور مقام قضایی و رفع اثر محتوای مجرمانه٬ فیلتر و یا پالایش گردد.

محمودزاده تاکید کرد شرکت آرتمیس که مدیریت لوکوپوک را به عهده دارد عضو شورای ملی انفورماتیک٬ عضو نظام صنفی رایانه ای است و کاملا در چارچوب قانون فعالیت می نماید.

وی در جواب به سوال وبنا مبنی بر میزان لطمه های تجاری به کسب و کار لوکوپوک گفت واقعا ضربه ها جبران ناپذیر هستند. محمودزاده اشاره کرد گاهی فیلترینگ برای یک سایت که بطور قانونی و با سرمایه گزاری جدی فعالیت می نماید به معنی شکست و هدر رفتن سرمایه های ملی است.

محمودزاده با انتقاد از فرایند رفع فیلتر وب سایت ها گفت اینکه روند درخواست رفع فیلتر برای یک کسب و کار جدی که ده ها نفر کارمند دارد با فرایند رفع فیلتر یک وبلاگ بی نام و نشان که دست به انتشار محتوای مجرمانه زده است یکسان است صحیح نیست.

در حالیکه شرکت های متعددی در حال برنامه ریزی برای آموزش راه اندازی کسب و کارهای تجاری در فضای اینترنت هستند و شرکت های زیادی برای سرمایه گزاری در این فضا برنامه ریزی می نماید٬ این گونه اتفاق ها نشانه های مایوس کننده ای برای ورود آنها به این عرصه بزرگ تجاری خواهد بود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *