خبر هک شدن پرشین بلاگ و واکنش عجیب پرشین وبلاگ

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۰

وبنا – دیروز خبری با عنوان سرویس وبلاگ دهی پرشین بلاگ هک شد در پایگاه خبری وبنا منتشر شد که پس از انتشار خبر با واکنشی عجیب از سوی سایت پرشین وبلاگ مواجه شدیم. با توجه به این موضوع پایگاه خبری وب سایت های ایران لازم می داند که در خصوص مطلب منتشر شده در پرشین وبلاگ (از سایت های وابسته به پرشین بلاگ است) پاسخی را منتشر کند.

 

در متن منتشر شده در پرشین وبلاگ آمده در اقدامی غیر حرفه ای، در خصوص این کلمه بد نیست که دوستان عزیز در پرشین وبلاگ این نکته را متذکر شویم که این خبر در وبنا به نقل از یک سایت خبری دیگر (فتانیوز) منتشر شده است و در زمان انتشار خبر در وبنا، لینک سایت zone-h مورد تایید قرار گرفته بود. این درحالی است که الان با مراجعه به سایت zone-h متوجه شدیم که این لینک در سایت غیرفعال شده است.


اتهام اینکه این خبر با چه انگیزه ای منتشر شده نیز، واقعا نادرست و خنده دار است. زدن این اتهام به یک سایت خبری اقدامی غیرحرفه ای است که متاسفانه دوستان ما در پرشین وبلاگ، به آن دست زده اند. دوستان ما در پرشین وبلاگ فراموش کرده اند که خبرنگار هستند و می بایست در تماس با آقای بوترابی صحت خبر وبنا را جویا شوند نه اینکه از ایشان بخواهند که از وبنا شکایت کنند. 

 

در خصوص اینکه مدیریت محترم سرویس دهنده پرشین بلاگ نیازی به پاسخگویی نمیبینند هم، دیگر جای نقدی بر وبنا نیست. انتقاد و اتهام نشر خبر غیر واقعی وقتی درست است که رسانه منتشر کننده خبر از درج پاسخ مسئولان مربوطه خودداری کند.

 

وبنا اعلام می کند که در این خصوص هر متنی که به عنوان جوابیه به وبنا ارسال شود را منتشر خواهد کرد. وبنا اعتقاد دارد که درج جوابیه اقدامی حرفه ای است و نه عدم انتشار خبر. دوستان ما در پرشین وبلاگ متاسفانه رسالت و استقلال خبری خود را در پرشین وبلاگ فراموش کرده اند. درست است که پرشین وبلاگ از مجموعه سایت های پرشین بلاگ است. اما رسالت خبری پرشین وبلاگ در حرفه ای بودن است و نه به عمل کردن به عنوان تریبون سرویس دهنده پرشین بلاگ.

 

اتهام بار دیگر خبری کذب، آن چنان بزرگ است که معمولا فقط به رسانه هایی گفته می شود که در خصوص یک شرکت یا سازمان، روزانه اخبار غیر واقعی منتشر می کنند. خیلی حرفه ای تر و بهتر بود که پرشین بلاگ بجای جنجال و هیاهو ی غیرحرفه ای، اقدام به تکذیب خبر می کرد و مسئولین پرشین بلاگ هم جوابیه ای برای وبنا ارسال می کردند تا در وبنا منتشر شود. نه اینکه مغرضانه در کلمات و تیتر خود اینگونه وانمود کنند که وبنا این خبر را با آگاهی از درست نبود منتشر کرده است.

 

خبر های منتشر شده در وبنا، خبری هایی هستند که به وبنا ارسال می شوند و پس از بررسی در وبنا منتشر می شوند. در انتشار اخبار وبنا، هیچ گاه هدف و برنامه ای برای تخریب یک سایت و یا سرویس دهنده ایرانی، وجود نداشته و نخواهد داشت. 

 

دوستان در پرشین وبلاگ اگر حرفه ای بودند می دانستند که جواب یک خبر حتی اگر به عمد نادرست باشد ارسال جوابیه است و نه پیشنهاد شکایت از آن رسانه به مدیر بالا دست خود.

 

سرویس دهنده پرشین بلاگ هم بهتر است در ارتباط خود با رسانه ها تجدید نظر کند. اگر انتشار این خبر به واسطه اهمیت وبنا جنجالی عنوان شده و بازنشر آن در دیگر رسانه ها به گونه ای بوده که نیاز به پاسخ داشته است، این گونه مطلب نوشتن در رسانه های وابسته به پرشین بلاگ اقدامی است غیرحرفه ای. 

 

متاسفانه بارها و بارها در زمان ها مختلف از جناب آقای بوترابی درخواست کردیم که در مصاحبه با ما شرکت کنند ولی متاسفانه ایشان همواره از مصاحبه با وبنا خودداری کرده اند و متاسفانه در زمان برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال، که وبنا روزانه به انتشار اخبار و مصاحبه از سایت هایی که در نمایشگاه شرکت کرده بودند می پرداخت، هم وقتی که به غرفه پرشین بلاگ مراجعه کردیم و از مدیر یکی از سایت های وابسته به پرشین بلاگ و خودایشان برای مصاحبه دعوت کردیم به ما گفتن که اقای بوترابی فرموده اند که با وبنا مصاحبه ای نشود. 

 

وبنا در پایان از سردبیر پرشین وبلاگ و مدیر سایت پرشین بلاگ دعوت می کند بجای ایجاد جنجال های رسانه ای، ارتباطی درخور جایگاه پرشین بلاگ با رسانه ها داشته باشند. و بجای زدن اتهام به پایگاه خبری وب سایت های ایران، جوابیه ای درست و منتطی برای انتشار در وبنا ارسال کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *