مصاحبه با محمدهادی ایازی٬ معاون امور اجتماعی شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۰

وبنا – به بهانه حضور معاونت اجتماعی شهرداری تهران در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجتال٬ مصاحبه ی کوتاهی را با سید محمدهادی ایازی٬ معاون امور اجتماعی شهرداری تهران انجام دادیم.

 

وبنا: با تشکر از وقتی که در اختیار پایگاه خبری وب سایت های ایران قرار داده اید. لطفا بفرمایید که نگاه معاونت اجتماعی شهرداری تهران به مقوله اینترنت و فضای وب چگونه است؟

ایازی: در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات کودکان و نسل جوان ما با سرعت در حال ورود و زندگی در آن هستند و در کسب اطلاعات از پدران و مادران پیشی گرفته اند. در گذشته بر عکس بوده است و بزرگترها نسبت به کوچکترها اطلاعات بیشتری را داشتند. این موضوع در کنار دغدغه هایی که ایجاد کرده می تواند باعث توسعه نیز بشود. مهم این است که ما به این باور رسیده ایم که فناوری اطلاعات در جهان حرف جدی دارد. همانطور که ما تحولات خوبی را در بخش هسته ای و نانو بدست آورده ایم٬ در حوزه فناوری اطلاعات هم باید این کار انجام شود و به نظر ما در حال حاضر یک عقب ماندگی در این حوزه در کشور وجود دارد. اگر بخواهیم به کشورهای توسعه یافته برسیم باید مانند حوزه فناوری هسته ای و نانو به حوزه فناوری اطلاعات هم جدی بپردازیم. از دلایل این عقب افتادگی شاید بشود به عدم آشنایی مدیران کنونی با حوزه فناوی اطلاعات و عدم استفاده کافی آنها از مدیران جوان جهت بهره گیری از این فناوری است. برای حل این معضل یا باید مانند کشورهایی مثل مالزی که مدیران با فناوری های نوین اطلاعات٬ خود را همگام ساختند ما نیز باید این کار را انجام دهیم و یا جایگاه را در اختیار جوانان لایق قرار دهیم.

وبنا: یکی از سازمان های موفق در مقایسه با دیگر نهادها در بهره گیری از مفاهیم فناوری اطلاعات٬ معاونت اجتماعی شهرداری تهران است. علت این موضوع چیست؟

ایازی: در قیاس با چیزی که باید باشیم٬ من هنوز باور ندارم که ما به آن موفقیتی که مد نظرمان است رسیده باشیم. اگر چه شاید به قول یکی از دوستان٬ ما در شاگرد تنبل ها رتبه اول را داشته باشیم. منظور این است که فضای کار زیادی در این حوزه وجود دارد. نیازهای شهری زیادی از شهروندان را باید بتوان در فضای وب پاسخ داد. خوشبختانه توفیق مناسبی در شهرداری تهران بدست آمده است. بطور مثال در حوزه فرهنگی و هنری٬ شهرداری گام های بسیار مناسبی را در بهره گیری از فناوری وب برداشته است که شبکه اجتماعی که به همت دوستان راه اندازی شده یکی از این مثال ها است. با این حال هنوز فاصله تا نیاز شهر زیاد است.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *