استیو جابز درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۰

وبنا – خبر درگذشت استیو جابز غیر منتظره نبود اما در مدت زمانی کوتاه حتی در همان نیمه های شب به وقت تهران در بسیاری از رسانه های فارسی زبان منتشر شد. انتشار اخبار مرتبط با وب سایت های غیر فارسی از اهداف و رسالت خبری وبنا نیست، اما درگذشت جابز، مردی که با خلافیت های خود زندگی روزمره خیلی ها را تغییر داده است پوشش گسترده ای در وب فارسی داشته است. از این رو تصمیم گرفتیم برخی از مطالب منتشر شده در وب سایت ها و وبلاگ های فارسی را در اینجا گردآوری کنیم.

 

مصطفی لامعی نویسنده وبلاگ آی کلاب در این خصوص نوشته “حال دیگر استیو جابز درکنار ما نیست اما یاد و خاطره او همیشه در ذهن افراد خلاق باقی خواهد ماند. آنچه که باید به نظر من از این مرد بزرگ یاد گرفت این است که اگر مشغول ساخت چیزی هستید دقت کنید آن را برای همان کار بسازید و از افزودن متعلقات بدون کاربرد پرهیز کنید. سادگی رمز پیروزی است. اگر توانستید در عین سادگی کار را به بهترین روش ممکن انجام دهید موفق خواهد بود.”

 

میلاد احرامپوش نویسنده وبلاگ آی میلاد نیز در وبلاگ خود نوشته است “۵ اکتبر روز غم انگیزی برای گیک های دنیا و خصوصا هواداران اپل بود. استیو جابز بعد از سال‌ها مبارزه و جنگ با بیماری سرطان از دنیا رفت. چیزی نمی‌تونم بگم جز اینکه برای این مرد بزرگ سکوت کنم و افتخار کنم در عصری زندگی می‌کنم که استیو جابز نیز در آن عصر بوده است.”

 

رضا هاشمی پس از مدت ها در وبلاگ آی تی ایران در چند جمله کوتاه نوشت “اپل یک نابغه مبتکر و دنیا یک انسان خارق العاده را از دست داد و آنهایی از ما که شانس شناخت و کار با استیو را داشتیم، یک دوست بسیار عزیز و مربی‌ الهام بخشی را از دست دادیم. استیو از خود شرکتی به یادگار گذاشت که تنها وی می‌توانست آن را بسازد و روح وی تا ابد شالوده اپل خواهد بود.”

 

حسن در وبلاگ ای تی لاین هم پس از مدت ها مطلب منتشر کرده و فقط با توشتن تیتر روحت شاد استیو و قرار دادن یک عکس سیاه احساس خود را در این خصوص نشان داده است.

 

صادق جم نویسنده وبلاگ بلاگ نوشت در وبلاگ خود نوشته است “استیو جابز تاثیر پررنگی روی صنعت گذاشت. تاثیر شگرف او روی دنیای الکترونیک شخصی، غیرقابل انکار است و فوت ناگهانیش، چاله‌ی عظیمی بر جای گذاشت که پرشدنی نیست. اما او همچنین میراث بزرگی بر جای گذاشت که نظیر آن بسیار کم است. اپل حالا محکم و استوار بعنوان لیدر دنیای الکترونیک شخصی، ایستاده است و برای خیلی‌ها آن همیشه خانه‌ای خواهد بود که استیو آن را بنا کرده است.”

 

امیر مهرانی هم فقط در وبلاگ خود یک عکس از استیو جابز قرار داده و به این شیوه به وی ادای احترام کرده است.

 

استیو جابز در وب فارسی هم اهمیت زیادی داشت، شاید این اهمیت باعث شده است که فواد، مدیر سایت کلوب فوتبال من در وبلاگ رسمی این سایت مطلب در این خصوص منتشر می کند که می توانید در وبلاگ این سایت این مطلب را مطالعه کنید.

 

آرش زاد در وبلاگینا می نویسد “امروز همه دنیا تحت تاثیر این اتفاق تلخ قرار گرفته است. امروز همه ما صبح بدی را آغاز کردیم و با همه این‌ها، چه سخت است گفتن این جمله که استیو جابز در گذشت.”

 

در پایان هم می توانید در سایت نارنجی واکنش های جهانی به این خبر را مشاهده کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *