بلاگفا را مسدود نکنید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۵

وبنا – اخبار مربوط با سرویس بلاگفا و ماجرای فروش بلاگفا به یکی از خبر ساز ترین موضوع های دنیای مجازی در چند سال گذشته تبدیل شده است. تعداد کاربران فعال و وبلاگ های مفید این سرویس دهنده اهمیت این موضوع را بیشتر می کند.

شهرام شریف در سایت http://itiran.net در این خصوص می نویسد:

“دعوا بر سر مالکیت بلاگفا حالا به رسانه ها کشیده شده و احتمالا طی هفته های آتی نیز به مراجع قضایی می رود. با هر دو طرف این دعوا صحبت کرده ام و در جریان موضوع قرار گرفته ام، طبیعتا این موضوع یک معامله مالی هست که نفع دو طرف در آن قرار دارد. طبعا چنین دعوایی به ضرر بلاگفا و تصویر مناسب آن در این فضاست اما از نگاه کسی که به بلاگفا به عنوان یک سرویس دهنده موفق وبلاگ علاقه مند است متاسفم وقتی می بینم یکی از طرفین دعوا از مسدود کردن سرویس در صورت برآورده نشدن خواسته هایش صحبت می کند. طبعا اصلی ترین سرمایه بلاگفا همچنان که در این صحبت ها گفته شده کاربران آن هستند بنابراین هر دو طرف این دعوا باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا یک لحظه هم این دعواها روی سرویس دهی مناسب این سایت تاثیر نگذارد.”

وبنا : پس از شنیدن این خبر که احتمال دارد سایت بلاگفا مسدود شود، به این موضوع فکر کردم، که ما مدیران سایت های اینترنتی زمان زیادی را روزانه صرف اعتماد سازی می کنیم تا کاربران ایرانی به استفاده از سرویس های ایرانی روی آورند. اما یکی از بزرگترین سایت های ایران با خطری بزرگ درگیر است. خطر بسته شدن بلاگفا برای هیچ یک از ما مفید نیست نه برای دوستان بلاگفا و نه برای رقبای آن، کاربران اینترنت در ایران هنوز به تجارت الکترونیک اعتماد ندارند. هنوز بسیاری به دلیل عدم اعتماد در اینترنت خرید نمی کند. اگر بلاگفا مسدود شود دیگر اعتباری ندارد که برای خریدار مهم باشد. مراجعه به مراجع قضایی هم در این زمان برای هر ۲ طرف مفید نخواهد بود.

در این جا وبنا پیشنهاد می کند که دو طرف این معامله تجاری -استفاده از واژه دعوا درست نیست- با قبول حکمیت گروهی از مدیران سایت های اینترنتی در یک محیط تخصصی این داستان را پایان داده و از ورود آن به دستگاه قضایی جلوگیری کنند. حتی فکر این که در مرحله اول قاضی پرونده دستور توقیف بلاگفا را صادر کند. – که در محاکم قضایی مرسوم است- برای همه می تواند سخت و نگران کننده باشد.

نوشته شده توسط شایان شلیله

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *